Republica Moldova va avea o nouă lege a publicității, care are menirea de a stabili reguli clare pentru toți participanții din piață.
”Avem o lege a publicității din secolul trecut. Votată în 1997. A fost cândva bună, dar este învechită. Avem o piață media încă insuficient de liberă inclusiv din cauza monopolurilor de pe piața publicității”, a declarat Dumitru Alaiba, președintele Comisiei economiei buget și finanțe.
Potrivit lui, azi, am discutat un concept nou și curând vom avea noua lege a publicității, unde vom reglementa clar multe aspecte sensibile, cum ar fi publicitatea politică, publicitatea online, publicitatea outdoor, și altele.
În 2018 urma să fie votată o lege nouă a publicității, dar acesta a fost înglodat de guvernarea trecută care a realizat că s-ar putea ca noua lege să afecteze dominația lor mediatică.
”Săptămâna asta vom înregistra un nou proiect, iar speranța mea este că în toamna asta să avem legea promulgată. Să avem o piață liberă, competitivă, transparentă, cu reguli clare, aplicate tuturor”, a mai punctat Alaiba.