Papa Francisc va primi primul „papamobil” electric. Cât ar costa vehicolul

21 Mai 2021, 18:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
21 Mai 2021, 18:30 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Papa Francisc va primi primul papamobil electric de la o companie americană. Papamobilul va avea cupolă retractabilă de sticlă.

Fisker Inc, cu sediul în Los Angeles, vrea să furnizeze primul papamobil electric pentru Papa Francisc anul viitor, scrie Reuters.

Compania va modifica un exemplar din SUV-ul Ocean, adăugând o cupolă retractabilă de sticlă și materiale reciclate în interior. Covoarele vor fi din sticle de plastic reciclate din ocean.

Cofondatorii companiei, Henrik Fisker, fost designer al producătorului auto britanic de lux Aston Martin, și dr. Geeta Gupta-Fisker s-au întâlnit deja cu reprezentanții Bisericii Romano-Catolice din Vatican.

„Am aflat că Papa Francisc este foarte atent la mediul înconjurător și la impactul schimbărilor climatice pentru generațiile viitoare”, a spus Fisker.

Producția SUV-ului electric este planificată să înceapă în noiembrie 2022. Papamobilul va fi produs de Magna International Inc din Europa.

Compania nu a dezvăluit costul vehiculului modificat destinat Papei Francisc, dar un Fisker Ocean pornește de la prețul de 37.499 dolari în Statele Unite și de 32.000 de euro (39.152 dolari) în Germania.

Realitatea Live



19 Iun. 2021, 13:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
19 Iun. 2021, 13:30 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Fostul director al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică, Victor Parlicov, spune despre noua metodologie aprobată de ANRE referitor la plafonarea prețurilor la carburanți, că este împotriva principiilor economiei de piață, încurajează instituirea monopolului și are menirea de a-i elimina pe petroliștii mici. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Piatnitsa s Anatoliem Golea” de la RTR Moldova.

Potrivit expertului în domeniul energetic, Victor Parlicov, noua metodologie de calcul e distructivă pentru piața petrolieră din Republica Moldova, întrucât nu pot fi stabilite reguli similare pentru petroliști care au cheltuieli și profitabilitate complet diferite.

„Tentativa de a reglementa prețurile prin instituirea unui plafon pe o piață concurențială nu este o soluție bună și din start este sortită eșecului. Dacă în lege este indicat că suntem o economie de piață, atunci trebuie să creăm condiții pe piața concurențială, ca petroliștii să se bată între ei pentru consumator. Acum ANRE are misiunea de a stabili o marjă, care de facto, este imposibil de stabilit, pentru că fiecare companie are contracte diferite, costuri diferite”, a spus Victor Parlicov.

Astfel, în opinia expertului, noua metodologie de calcul va duce la instituirea unui monopol pe piață și-i va elimina pe petroliștii mici.

„Există riscul ca de pe piață să dispară petroliștii mici. Ei nu se vor încadra în marja stabilită de ANRE pentru că nu poți să pui pe aceeași balanță un agent economic care vinde o tonă de combustibil pe zi cu unul care vinde 10 tone. Dacă se dorește lichidarea petroliștilor mici, probabil, este o decizie bună”, a declarat Victor Parlicov.

Noua lege, promovată în Parlament de deputatul independent Alexandru Oleinic, prevede că prețurile la carburanți sunt stabilite de fiecare agent economic în parte și nu pot depăși prețurile-plafon stabilite de ANRE. Prețul-plafon este calculat de instituția regulatoare în fucție de cotațiile bursiere Platts, cotele accizelor și cotele TVA prevăzute de Codul Fiscal. Periodicitatea de recalculare este de 14 zile.