„Parfumierul” moldovean! Compania milionarului a contabilizat un profit de 125 mii de lei

03 Iun. 2024, 14:22
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
03 Iun. 2024, 14:22 // Bani și Afaceri //  bani.md

Viorica Cosmetic, cel mai mare producător de parfumuri și produse cosmetice din Moldova, a anunțat rezultate financiare impresionante pentru anul 2023, încheind cu un profit de 124,8 mii lei, în contrast cu o pierdere de 18,01 milioane lei în anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei.

Bilanțul financiar anual al companiei a dezvăluit o creștere semnificativă a veniturilor din vânzări, ajungând la 135,5 milioane lei în 2023, comparativ cu 96,9 milioane lei în 2022, reflectând o creștere de 40%. În același timp, costul vânzărilor a crescut la 57,7 milioane lei, de la 44,6 milioane lei, marjă care evidențiază o eficiență crescută în operațiunile de producție și distribuție.

Cheltuielile de distribuție au înregistrat o creștere moderată de 13%, atingând 63,3 milioane lei, în timp ce cheltuielile administrative au crescut cu 3,5%, până la 11,9 milioane lei. Acest lucru indică un accent continuu pe extinderea rețelei de distribuție și consolidarea infrastructurii operaționale.

Pe partea de active, deși activele pe termen lung au înregistrat o ușoară scădere de 1%, activele curente au cunoscut o creștere impresionantă de 25,1%, reflectând o creștere a lichidității și a capacității de finanțare a activităților curente ale companiei.

Capitalul autorizat al Viorica Cosmetic SA a rămas neschimbat la 118,5 milioane lei la sfârșitul anului 2023, cu 16 persoane acționare ale societății.

Fabrica de parfumuri și cosmetice Viorica (redenumită ulterior în Viorica-Cosmetic) a fost construită la finele anilor ’80 ai secolului XX, ca model fiind luată o fabrică a celebrului brand francez Christian Dior.

În 1993, întreprinderea a fost inclusă în lista companiilor nepasibilă privatizării contra bonurilor patrimoniale, însă agravarea situației economice au forțat autoritățile să decidă, la începutul anului 1996, transformarea Viorica-Cosmetic în societate pe acțiuni cu capital majoritar de stat (96%), restul acțiunilor fiind repartizate angajaților.
Mai mult, în 1998, a fost adoptat și un plan individual de privatizare a Viorica-Cosmetic, dar care aşa şi nu a fost realizat, iar în 2007 a fost în general abrogat. Abia în iunie 2012, statul a vândut la Bursa de Valori cota sa de 95,85%. Cumpărătorul – grupul DAAC Hermes, a plătit 51,04 milioane de lei pentru a prelua controlul Viorica-Cosmetic.

Milionarul Vasile Chirtoca controlează compania DAAC-Hermes fondată în 1994. În perioada, când în Republica Moldova s-a desfășurat privatizarea în masă, a creat fondul de investiții pentru privatizare DAAC-Hermes, care ulterior a devenit unul dintre cele mai importante grupuri financiar-industriale din Republica Moldova, numit ”DAAC Hermes grup”S.A.

Astfel, Chirtoca a participat activ și nemijlocit la apariția primelor relații de piață în Republica Moldova. Întreprinderile, administrate de Chirtoca, s-au constituit într-un grup financiar-industrial, compus din circa 40 agenți economici având o strategie de dezvoltare comună.

Acestea activează în diverse ramuri ale economiei moldovenești, cum ar fi: construcția de mașini, fabricarea produselor cosmetice și de parfumerie, repararea și deservirea tehnicii agricole, păstrarea și procesarea culturilor cerealiere, comercializarea și deservirea automobilelor, tehnologiile informaționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Nov. 2025, 15:01
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Grîu Tatiana
28 Nov. 2025, 15:01 // Bănci şi Finanţe //  Grîu Tatiana

Uniunea Europeană vrea ca cetățenii să poată retrage numerar din magazine, chiar și atunci când nu cumpără nimic. Această prevedere apare într-un nou acord privind plățile mai sigure și mai transparente. Comercianții vor fi obligați să permită retrageri de numerar de până la 150 de euro.

Consiliul și Parlamentul European au ajuns la un acord politic provizoriu privind o revizuire amplă a legislației în domeniul plăților. Acordul include măsuri mai stricte împotriva fraudei, o mai mare transparență a costurilor și un acces mai bun la numerar. Regulile trebuie încă aprobate formal, scrie mediafax.ro.

Printre altele, noile norme introduc obligația ca toate costurile unei tranzacții să fie afișate înainte ca aceasta să aibă loc. Comercianții trebuie, de asemenea, să se asigure că denumirea comercială afișată coincide cu numele care apare pe extrasul de cont al clientului. Acest lucru ar trebui să reducă neclaritățile și raportările de fraudă.

O prevedere deosebit de importantă se referă la modul în care Europa vrea să îmbunătățească accesul la numerar. Consiliul argumentează că numărul bancomatelor scade rapid, în special în zonele rurale.

Din acest motiv, comercianții vor fi obligați să permită retrageri de numerar de până la 150 de euro fără a solicita efectuarea unei achiziții. Pentru a preveni abuzurile, UE impune ca aceste tranzacții să fie realizate prin inserarea cardului și introducerea PIN-ului, nu contactless.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII