Starea dezamăgitoare a economiei chineze trimite în jos preţul petrolului. Aurul negru a avut o scădere de aproape 3%

15 Oct. 2024, 09:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
15 Oct. 2024, 09:00 // Actual //  Ursu Victor

Prețurile petrolului au scăzut luni cu aproximativ 2%, ștergând toate câștigurile de săptămâna trecută, deoarece reducerea de către OPEC a perspectivei de creștere a cererii globale de petrol pentru 2024 și 2025 a contribuit din nou la îngrijorările legate de cererea slabă de combustibil, importurile de petrol din China scăzând pentru a cincea lună consecutiv, scrie Reuters.

Planurile de stimulare ale Chinei nu au reușit, de asemenea, să inspire încredere investitorilor, în timp ce piețele au continuat să urmărească eventualele atacuri israeliene asupra infrastructurii petroliere iraniene.

Contractele futures pe țiței Brent au scăzut cu 1,58 dolari, sau 2,02%, la 77,44 dolari pe baril până la 14.37 GMT, în timp ce contractele futures pe țiței West Texas Intermediate din SUA au scăzut cu 1,64 dolari, sau 2,17%, la 73,92 dolari pe baril. Brent a câștigat 99 de cenți săptămâna trecută, în timp ce WTI a urcat cu 1,18 dolari.

OPEC și-a redus luni previziunile privind creșterea cererii globale de petrol în 2024 și, de asemenea, și-a diminuat proiecția pentru anul viitor, marcând a treia revizuire consecutivă în scădere a grupului de producători.

China, cel mai mare importator de țiței din lume, a reprezentat cea mai mare parte a reducerii pentru 2024, deoarece OPEC și-a redus prognoza de creștere pentru această țară la 580.000 de barili pe zi (bpd) de la 650.000 bpd.

Importurile de țiței ale Chinei în primele nouă luni ale anului au scăzut cu aproape 3% față de anul trecut, la 10,99 milioane bpd, conform datelor.

Scăderea cererii de petrol din China a reprezentat o frână pentru consumul și prețurile globale ale petrolului.
Aceasta are loc pe fondul creșterii numărului de vehiculelor electrice (VE) și încetinirii creșterii economice ca urmare a pandemiei COVID-19,

Presiunile deflaționiste din China s-au agravat, de asemenea, în septembrie, potrivit datelor oficiale publicate sâmbătă. O conferință de presă organizată în aceeași zi a lăsat investitorii să ghicească cu privire la dimensiunea globală a unui pachet de stimulente pentru a revigora soarta celei de-a doua mari economii a lumii.

„Lipsa unui calendar clar și absența măsurilor de abordare a problemelor structurale, cum ar fi consumul slab și dependența de investițiile în infrastructură, nu au făcut decât să sporească ambiguitatea în rândul participanților la piață”, a remarcat Mukesh Sahdev, șeful global al piețelor de mărfuri-petrol la Rystad Energy.

Veștile negative din China au depășit îngrijorările pieței cu privire la posibilitatea persistentă ca un răspuns israelian la atacul cu rachete al Iranului din 1 octombrie să perturbe producția de petrol.

Statele Unite au declarat duminică că vor trimite trupe în Israel împreună cu un sistem antirachetă avansat într-o desfășurare extrem de neobișnuită menită să consolideze apărarea aeriană a țării.

Statele Unite au îndemnat în mod privat Israelul să își calibreze răspunsul pentru a evita declanșarea unui război mai amplu în Orientul Mijlociu, spun oficialii, președintele Joe Biden exprimându-și public opoziția față de un atac israelian asupra siturilor nucleare ale Iranului și îngrijorările sale cu privire la un atac asupra infrastructurii energetice iraniene.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală