Piața comunicațiilor electronice: Cine sunt jucătorii dominanți

07 Oct. 2021, 12:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Oct. 2021, 12:51 // Actual //  bani.md

În trimestrul II al anului 2021, volumul total al vânzărilor pe piaţa serviciilor publice de comunicaţii electronice (telefonie mobilă și fixă, acces la Internet mobil și fix, transmisie şi retransmisie a programelor audiovizuale, alte activităţi în domeniul comunicaţiilor electronice) a crescut, faţă de perioada similară a anului trecut, cu 46,2 mil. lei (+3,2%) şi a totalizat circa 1,5 mld. Lei, potrivit datelor ANRCETI.

Pe durata trimestrului doi numărul mediu de minute vorbite lunar de un utilizator a avut aceeași valoare, ca și în trimestrul 2, 2020, și a constituit 312 min. (5 ore 12 min.). Per furnizor, acest indicator la S.A.”Moldcell” a crescut de la 229 min. la 241 min. (+5,1%), la S.A. ”Moldtelecom” a scăzut de la 365 min. la 338 min. (-7,5%) și la S.A. ”Orange Moldova” s-a diminuat de la 353 min. la 349 min. (-1,1%).

Cea mai semnificativă cotă a pieţei de telefonie mobilă, în funcţie de numărul total de utilizatori – de circa 54% a fost deţinută, ca şi în perioadele precedente, de S.A.”Orange Moldova”, S.A.”Moldcell” a avut o cotă de piaţă de 34%, iar S.A.”Moldtelecom” – de circa 12%.

În ceea ce privește serviciile de acces la internet fix, în trimestrul al doilea 3 din 10 locuitori aveau acces la internet cu 1,2 p.p. mai mult, iar a serviciilor de acces la Internet mobil – 97,2% (în creștere cu 7,4 p.p.). În același timp, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil dedicat a fost de 6,8% (-0,6 p.p.).

Cota de piaţă a S.A.”Moldtelecom”, în funcţie de numărul de abonaţi a scăzut, față de tr.4, 2020, cu 0,7 p.p. – constituind 56,8%. Cota de piaţă a S.R.L.”Starnet Soluții” de Evoluţia pieţei de comunicaţii electronice: trimestrul II, 2021 de asemenea a scăzut cu 0,1 p.p. alcătuind 23%, cota de piaţă a S.A.”Orange Moldova” a crescut cu 0,5 p.p ajungând până la 8,4%, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi – a fost de circa 11,8%, în creștere cu 0,2p.p.

În ceea ce privește numărul utilizatorilor la serviciile TV contra plată în tr. 2 al anului curent au fost repartizați în felul următor: S.R.L. “TV BOX”– 125,8 mii (+2,3%), S.A. ”Moldtelecom” – 84,7 mii (+5,8%), a S.A.”Orange Moldova” 67,2 mii de utilizatori (+9,2%), iar furnizorii alternativi au deținut cumulativ – 87,2 mii de utilizatori, în scădere cu 9,5%, față de finele anului 2020.

Realitatea Live

30 Iun. 2025, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Iun. 2025, 15:29 // Actual //  bani.md

La data de 27 iunie, a avut loc Adunarea Generală Anuală a Acționarilor Victoriabank. În cadrul ședinței desfășurate la Chișinău, au fost examinate rezultatele financiare ale băncii pentru anul 2024 și a fost aprobat raportul Consiliului de Administrație. De asemenea, cu votul majorității acționarilor a fost luată decizia de distribuire a dividendelor în sumă de peste 292 de milioane de lei către acționari, în urma performanței financiare înregistrate anul precedent.

Valoarea dividendelor aprobate per acțiune este de 11,68 lei. Plata acestora va fi efectuată integral în mijloace bănești, în termen de cel mult trei luni de la data aprobării deciziei.

2024 a fost un an financiar foarte bun, cu un profit solid la nivel de grup și creșteri pe toate liniile de business. Ne bucurăm că aceste rezultate ne-au oferit posibilitatea să recompensăm echitabil acționarii prin distribuirea dividendelor pentru al doilea an consecutiv. Privim înainte cu încredere să consolidăm ceea ce am construit și să continuăm să creștem, cu obiective clare și o viziune pe termen lung”, declară Levon Khanikyan, Președintele Comitetului de Direcție al Victoriabank.

Tot în cadrul AGA, acționarii au aprobat și o serie de măsuri importante pentru consolidarea cadrului de guvernanță corporativă, inclusiv reconfirmarea auditorului extern, actualizarea regulamentelor interne și a Statutului băncii.

Victoriabank este a treia cea mai mare bancă din Republica Moldova, având un portofoliu total al activelor de peste 26 de miliarde de lei. Cu o rețea de 63 de unități și 1150 de angajați, banca oferă servicii și produse pentru 330.000 de clienți. Victoriabank susține economia locală, inovația și dezvoltarea durabilă. În martie 2025, Victoriabank a fuzionat cu BCR Chișinău, în urma unei achiziții care a marcat o premieră pe piața din Republica Moldova: o bancă locală a achiziționat integral o altă instituție bancară din țară. Iar în aprilie 2025, Victoriabank a anunțat semnarea acordului privind intenția de achiziționare a 100% din Microinvest, liderul sectorului financiar non-bancar din Republica Moldova.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO