Primul județ din România care-și înființează propria companie aeriană

30 Sept. 2021, 12:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Sept. 2021, 12:22 // Actual //  bani.md

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, şi primarul Municipiului Oradea, Florin Birta, au anunţat, joi, înfiinţarea unei companii aeriene locale, pentru a asigura o mai bună conectare a oraşului cu restul ţării, dar şi cu Europa. Din martie 2022, compania îşi propune să opereze curse regulate către Bucureşti şi va cumpăra 2 aeronave, cel târziu în luna ianuarie, scrie hotnews.ro.

„Obiectivul nostru este ca în luna septembrie să avem această companie şi să ne putem face rezervările pentru primăvara anului viitor. Dorim să achiziţionăm aeronavele în această toamnă sau cel târziu în luna ianuarie a anului viitor. Prin urmare, vom face tot ce ţine de noi ca de anul viitor, din luna martie, când intră noul orar de zbor, noua companie să opereze de pe Aeroportul Oradea către aceste destinaţii”, a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, în conferinţa de presă.

”Sunt domenii importante în care colaborarea dintre Consiliul Judeţean Bihor şi Primăria Oradea îşi spune cuvântul. Aceste colaborări duc la dezvoltarea oraşului şi a judeţului Bihor într-un ritm accelerat. Azi a venit rândul conectivităţii aeriene şi a Aeroportului Oradea, pentru că a avea un aeroport dezvoltat, care să ne conecteze cu capitala ţării mult mai bine şi vestul Europei, înseamnă a avea condiţii mult mai bune pentru locuitori, investitori şi turişti. Credem că această companie aeriană pe care o înfiinţează, în premieră în ţară, primăria şi Consiliul Judeţean, va fi de un succes real şi îşi va arăta rezultatele în cursul anului viitor”, a menţionat, la rândul său, Florin Birta, primarul Municipiului Oradea.

Obiectivul asumat prin protocolul de colaborare este ca din luna martie, anul 2022, să înceapă, cu două aeronave, operarea zborurilor Oradea – Bucureşti (minim 3 zboruri/ zi în zilele lucrătoare şi minim 2 zboruri/ zi în zilele nelucrătoare), iar din octombrie 2022, să devină operaţionale cursele către unul sau două aeroporturi internaţionale din vestul Europei (minim un zbor/zi).

În următoarea perioadă urmează să fie stabilite soluţiile optime de operare a celor 2 aeronave, mai exact:

modalitatea de preluare a aeronavelor: achiziţie/leasing/închiriere;

tipul de aeronave şi capacitatea acestora;

modalitatea efectivă de operare: operare directă/contractarea serviciilor specifice de la terţi – echipaj, etc.

Conform protocolului, Consiliul Judeţean Bihor va adopta măsuri pentru reorganizarea activităţilor Aeroportului din Oradea (internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activităţilor, facilităţi cargo, etc.) în vederea susţinerii companiei aeriene nou înfiinţate. În acelaşi timp, Primăria Municipiului Oradea va derula campanii de promovare a Oradiei şi a zonei metropolitane ca destinaţie turistică şi zonă de investiţii în regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII