Primul județ din România care-și înființează propria companie aeriană

30 Sept. 2021, 12:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Sept. 2021, 12:22 // Actual //  bani.md

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, şi primarul Municipiului Oradea, Florin Birta, au anunţat, joi, înfiinţarea unei companii aeriene locale, pentru a asigura o mai bună conectare a oraşului cu restul ţării, dar şi cu Europa. Din martie 2022, compania îşi propune să opereze curse regulate către Bucureşti şi va cumpăra 2 aeronave, cel târziu în luna ianuarie, scrie hotnews.ro.

„Obiectivul nostru este ca în luna septembrie să avem această companie şi să ne putem face rezervările pentru primăvara anului viitor. Dorim să achiziţionăm aeronavele în această toamnă sau cel târziu în luna ianuarie a anului viitor. Prin urmare, vom face tot ce ţine de noi ca de anul viitor, din luna martie, când intră noul orar de zbor, noua companie să opereze de pe Aeroportul Oradea către aceste destinaţii”, a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, în conferinţa de presă.

”Sunt domenii importante în care colaborarea dintre Consiliul Judeţean Bihor şi Primăria Oradea îşi spune cuvântul. Aceste colaborări duc la dezvoltarea oraşului şi a judeţului Bihor într-un ritm accelerat. Azi a venit rândul conectivităţii aeriene şi a Aeroportului Oradea, pentru că a avea un aeroport dezvoltat, care să ne conecteze cu capitala ţării mult mai bine şi vestul Europei, înseamnă a avea condiţii mult mai bune pentru locuitori, investitori şi turişti. Credem că această companie aeriană pe care o înfiinţează, în premieră în ţară, primăria şi Consiliul Judeţean, va fi de un succes real şi îşi va arăta rezultatele în cursul anului viitor”, a menţionat, la rândul său, Florin Birta, primarul Municipiului Oradea.

Obiectivul asumat prin protocolul de colaborare este ca din luna martie, anul 2022, să înceapă, cu două aeronave, operarea zborurilor Oradea – Bucureşti (minim 3 zboruri/ zi în zilele lucrătoare şi minim 2 zboruri/ zi în zilele nelucrătoare), iar din octombrie 2022, să devină operaţionale cursele către unul sau două aeroporturi internaţionale din vestul Europei (minim un zbor/zi).

În următoarea perioadă urmează să fie stabilite soluţiile optime de operare a celor 2 aeronave, mai exact:

modalitatea de preluare a aeronavelor: achiziţie/leasing/închiriere;

tipul de aeronave şi capacitatea acestora;

modalitatea efectivă de operare: operare directă/contractarea serviciilor specifice de la terţi – echipaj, etc.

Conform protocolului, Consiliul Judeţean Bihor va adopta măsuri pentru reorganizarea activităţilor Aeroportului din Oradea (internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activităţilor, facilităţi cargo, etc.) în vederea susţinerii companiei aeriene nou înfiinţate. În acelaşi timp, Primăria Municipiului Oradea va derula campanii de promovare a Oradiei şi a zonei metropolitane ca destinaţie turistică şi zonă de investiţii în regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.

Realitatea Live

21 Nov. 2025, 15:08
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
21 Nov. 2025, 15:08 // Slider //  Grîu Tatiana

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică a aprobat introducerea a două produse speciale de capacitate, Ruta 2 și Ruta 3, care vor facilita fluxurile de gaze naturale către Ucraina prin infrastructura transbalcanică, în perioada decembrie 2025 – aprilie 2026. Decizia face parte dintr-un efort comun al operatorilor de transport din Grecia, Bulgaria, România, Republica Moldova și Ucraina, destinat consolidării securității energetice regionale și diversificării surselor de aprovizionare.

Noile rute vor fi licitate lunar pe platforma RBP, folosind algoritmul de preț uniform, iar operatorii au decis aplicarea unor reduceri tarifare la punctele de interconectare pentru a stimula utilizarea capacităților.

”Implementarea acestor produse de capacitate va permite sporirea volumelor de gaze tranzitate prin sistemul de transport din Republica Moldova și, implicit, va crea premise pentru optimizarea tarifelor la serviciul de transport al gazelor naturale în viitor”, precizează ANRE.

Ruta 2 pornește din punctul de interconectare Amfitriti din Grecia, traversează Interconectorul Grecia-Bulgaria (ICGB) și Coridorul Transbalcanic, în timp ce Ruta 3 se conectează la Conducta Trans Adriatică prin ICGB, urmând același traseu.

Această decizie completează aprobarea din octombrie 2025 a Rutei 1, pentru care tarifele de transport au fost deja reduse cu 50%, sporind astfel volumul gazelor tranzitate prin Moldova și oferind traderilor mai multă flexibilitate în alegerea rutelor de aprovizionare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII