Războiul de gherilă îi scoate din minți pe invadatorii ruși. Cadoul otrăvit al fermierilor ucraineni

18 Iun. 2022, 09:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
18 Iun. 2022, 09:00 // Actual //  Lupu Eduard

Autoritățile ruse au făcut tot posibilul pentru a-și impune stăpânirea asupra orașelor cucerite de trupele lui Putin din estul Ucrainei, dar cetățenii obișnuiți ripostează – cu atacuri incendiare și fructe otrăvite.

Cea mai recentă surpriză neplăcută pentru trupele ruse a fost la Melitopol, unde primarul Ivan Fiodorov a spus că fermierii locali au îmbolnăvit „în masă” rușii prin otrăvirea cireșelor, scrie The Daily beast.
„Fermierii noștri au pregătit un alt cadou [rușilor] – cireșe dulci tratate recent, ceea ce a provocat îmbolnăviri în masă printre cei care le-au furat de la fermieri. Este cel mai recent tip de rezistență partizană pe teritoriul Melitopol”, a declarat Fiodorov joi.
El a spus că sentimentul pro-ucrainean rămâne puternic în oraș, în ciuda faptului că autoritățile ruse se prezintă drept ‚salvatoare“.

„Locuitorii Melitopolului au ignorat pe deplin sărbătorirea Zilei Rusiei pe 12 iunie. Întreaga țară a văzut — duminica trecută, doar 15 oameni din 70.000 de locuitori care au rămas în orașul ocupat temporar, au stat la coadă pentru pașapoarte rusești”, a spus el.

Chiar și trupele ruse din regiunea Herson par să fie foarte conștiente de rezistența ucraineană, potrivit unei interceptări audio difuzate joi, 16 iunie, de Serviciul de Securitate al Ucrainei.

Într-o înregistrare de aproape două minute a ceea ce informațiile ucrainene descriu ca fiind un apel interceptat între un soldat și prietenul său, militarul rus spune că băieții din prima linie „înnebunesc”.

„Unde sunt localizați… nimeni nu este sigur de localnici: cine sunt, ce fac. Poate că se bat cu noi noaptea, în timp ce sunt oameni pașnici ziua. Nimeni nu poate fi de încredere. O bătrână care se plimbă cu plăcinte ar putea fi un nenorocit de colonel.

Autoritățile ruse au început să deschidă centre de procesare a pașapoartelor în teritoriile ocupate, iar în Herson, locuitorii au fost informați săptămâna aceasta că orice copil născut după 24 februarie va primi automat pașaport rusesc.

Ucrainenii nu se lasă ușor rusificați

Dar rezidenții ucraineni nu se lasă ușor „rusificați” . Un nou raport al Institutului pentru Studierea Războiului din această săptămână a enumerat o serie de atacuri recente în stil de gherilă ale partizanilor ucraineni în orașe precum Berdiansk și Mariupol.

„Autoritățile ruse continuă să se confrunte cu dificultăți în implementarea agendelor lor de ocupație din cauza presiunii pro-ucrainene în zonele ocupate”, menționează raportul, descriind profesorii din Berdiansk care „refuză să predea după programele rusești” și „partizani ucraineni neidentificați” care vizează personalul ministerului de urgență din Rusia la Mariupol.

Petro Andriușcenko, consilier al primarului din Mariupol, a descris ultimul incident, miercuri, 15 iunie, într-o postare pe contul său de Telegram.

El a spus că două tractoare și trei remorci de camioane mari parcate în fața sediului Ministerului de Urgență al Rusiei au luat foc „deodată” pe 9 iunie.

Două zile mai târziu, a spus el, în ajunul celebrării „Zilei Rusiei”, un angajat al aceluiași minister a fost înjunghiat în spate în timp ce stătea în mulțime. „Rana s-a dovedit a fi fatală”, a spus Andriușcenko.

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău