Reacție inedită la criză: Chinezii se îndreaptă în masă către temple, care se specializează și fac profituri-record

14 Iun. 2023, 06:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Iun. 2023, 06:30 // Actual //  bani.md

Confruntați cu problemele economice interminabile, locuitorii din China găsesc modalități inedite de a scăpa de stres și se îndreaptă în masă spre templele religioase și spre sediile loteriei.

Renunțarea în China la restricțiile din timpul pandemiei de Covid-19 ar fi trebuit să fie un semnal bun pentru toată lumea. Însă după reluarea puternică a activității, a doua economie a lumii pare să fi intrat în blocaj.

Dezamăgiți de deteriorarea situației economice, tinerii se înghesuie în templele budiste și taoiste și invocă intervenția divină pentru a le proteja locurile de muncă, pentru a-i ajuta să prindă un loc la o școală mai bună sau pentru a se îmbogăți repede, relatează CNN.

Datele publicate în această săptămână arată că exporturile Chinei au scăzut cu 7,5% în luna mai față de anul trecut, mult peste așteptări, pe fondul reducerii cererii globale. Producția s-a contractat din nou luna trecută, iar șomajul în rândurile tinerilor a atins un nivel record.

Rata șomajului în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani a atins în aprilie nivelul record de 20,4%, potrivit statisticilor oficiale. Situația s-ar putea înrăutăți curând, întrucât estimările Ministerului Educației din China anunțau la începutul anului că un număr record de 11,6 milioane de studenți va intra în această vară pe o piață a muncii deja complicată.

Incertitudinea economică a dus la înmulțirea vizitelor în temple și implicit la o creștere a turismului. „Fără școală, fără muncă din greu, doar ardem tămâie” – acest slogan a devenit popular în martie pe rețelele de socializare, exprimând tendința tinerilor chinezi de a căuta o evadare din presiunea societății prin refugierea în rugăciuni ca să aibă noroc.

Tendința de îndreptare către divinitate se reflectă și în datele ridicate ale activității turistice din China în acest an, potrivit unui sondaj realizat în aprilie de site-ul de călătorii Qunar.com și de Xiaohongshu, o aplicație asemănătoare cu Instagram.

Templele diferite atrag credincioși diferiți. Templul Yonghe din Beijing, cunoscut și ca Templul Lama, e un loc popular pentru adepții budismului tibetan, fiind frecventat de cei aflați în căutarea unei cariere reușite sau a succesului financiar. Este templul din China cu cea mai mare creștere a numărului de vizitatori în luna martie și în aprilie, cu 530% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Qunar.

Chinezii năvălesc în temple

Oficial, China este o națiune atee, însă recunoaște cinci credințe: budismul, taoismul, protestantismul, catolicismul și Islamul. Primele două sunt o componentă esențială a culturii chineze, cu zeci de mii de temple și mănăstiri răspândite în toată țara.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală