Reacție inedită la criză: Chinezii se îndreaptă în masă către temple, care se specializează și fac profituri-record

14 Iun. 2023, 06:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iun. 2023, 06:30 // Actual //  Lupu Eduard

Confruntați cu problemele economice interminabile, locuitorii din China găsesc modalități inedite de a scăpa de stres și se îndreaptă în masă spre templele religioase și spre sediile loteriei.

Renunțarea în China la restricțiile din timpul pandemiei de Covid-19 ar fi trebuit să fie un semnal bun pentru toată lumea. Însă după reluarea puternică a activității, a doua economie a lumii pare să fi intrat în blocaj.

Dezamăgiți de deteriorarea situației economice, tinerii se înghesuie în templele budiste și taoiste și invocă intervenția divină pentru a le proteja locurile de muncă, pentru a-i ajuta să prindă un loc la o școală mai bună sau pentru a se îmbogăți repede, relatează CNN.

Datele publicate în această săptămână arată că exporturile Chinei au scăzut cu 7,5% în luna mai față de anul trecut, mult peste așteptări, pe fondul reducerii cererii globale. Producția s-a contractat din nou luna trecută, iar șomajul în rândurile tinerilor a atins un nivel record.

Rata șomajului în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani a atins în aprilie nivelul record de 20,4%, potrivit statisticilor oficiale. Situația s-ar putea înrăutăți curând, întrucât estimările Ministerului Educației din China anunțau la începutul anului că un număr record de 11,6 milioane de studenți va intra în această vară pe o piață a muncii deja complicată.

Incertitudinea economică a dus la înmulțirea vizitelor în temple și implicit la o creștere a turismului. „Fără școală, fără muncă din greu, doar ardem tămâie” – acest slogan a devenit popular în martie pe rețelele de socializare, exprimând tendința tinerilor chinezi de a căuta o evadare din presiunea societății prin refugierea în rugăciuni ca să aibă noroc.

Tendința de îndreptare către divinitate se reflectă și în datele ridicate ale activității turistice din China în acest an, potrivit unui sondaj realizat în aprilie de site-ul de călătorii Qunar.com și de Xiaohongshu, o aplicație asemănătoare cu Instagram.

Templele diferite atrag credincioși diferiți. Templul Yonghe din Beijing, cunoscut și ca Templul Lama, e un loc popular pentru adepții budismului tibetan, fiind frecventat de cei aflați în căutarea unei cariere reușite sau a succesului financiar. Este templul din China cu cea mai mare creștere a numărului de vizitatori în luna martie și în aprilie, cu 530% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Qunar.

Chinezii năvălesc în temple

Oficial, China este o națiune atee, însă recunoaște cinci credințe: budismul, taoismul, protestantismul, catolicismul și Islamul. Primele două sunt o componentă esențială a culturii chineze, cu zeci de mii de temple și mănăstiri răspândite în toată țara.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău