Record la „Polul Nord” al Chinei. Cum se trăiește la -53 de grade în locul în care aerul îți îngheață în plămâni

28 Ian. 2023, 19:26
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
28 Ian. 2023, 19:26 // Actual //  Lupu Eduard

Mohe este pe bună dreptate supranumit „Polul Nord” al Chinei. Este cel mai nordic oraș al țării și este un loc extrem de rece. La finalul săptămânii trecute s-au înregistrat -53 de grade Celsius, un record de temperatură istoric pentru această țară, informează Sky News.

Este atât de frig încât aerul îți rămâne blocat în gât, ai o senzație neplăcută în plămâni și îți vine în continuu să tușești. Ai o senzație ciudată la nivelul tuturor părților corpului în care se regăsește umezeala și simți cum pleoapele și nările îți împietresc.

Dacă ai degetele expuse sau dacă porți mănuși mai subțiri, îți vor amorți de tot în doar câteva minute – degerarea reprezintă un pericol foarte mare aici. Bateriile diverselor aparate electronice se descarcă anormal de repede și dacă trebuie să lucrezi afară nu poți să o faci decât în reprize scurte repetate.

Există și momente distractive când sunt -50 de grade Celsius afară: dacă arunci apă fiartă în aer, aceasta îngheață aproape instantaneu și se izbește de pământ sub formă de bucăți de gheață.

Acesta este unul dintre motivele pentru care turiștii chinezi se îngrămădesc să vină aici.
Mohe se află în vârful unei regiuni din China care se extinde până la granița cu Rusia, înconjurată din trei direcții de teritoriul rusesc de unde aerul aspru al iernii siberiene se năpustește asupra orașului chinezesc.
Mohe se află la aproape 2.500 de kilometri la nord de Beijing, un oraș la rândul său din nordul țării. Este un loc pitoresc, acoperit de zăpadă, cu 85.000 de locuitori care lucrează în industrii precum agricultură și turism.
Temperaturile extreme nu sunt nemaiîntâlnite în Mohe, dar de obicei sunt cu 15-20 de grade mai ridicate decât acum.

„Nu poți să vezi pe nimeni la mai mult de câțiva metri depărtare”

La o oră de mers cu mașina înspre nord se află satul Beiji – un loc straniu, pe jumătate localitate turistică, pe jumătate avanpost de frontieră, în care ai nevoie de bilet ca să intri.
În afară de numele său care înseamnă „Polul Nord”, una dintre principalele atracții din Beiji îl reprezintă peisajul cu marele râu înghețat care desparte China de Rusia, dincolo de care se pot zări dealurile stâncoase ale Siberiei.

Întrebat despre cum este să trăiești la -53 de grade Celsius, Xie, proprietarul unui magazin universal a răspuns: „Este fum. Nu poți să vezi pe nimeni la mai mult de câțiva metri depărtare. Până la miezul zilei, fumul – noi îl numim fum, dar este defapt o ceață foarte densă – se disipă. Fumul apare când se face frig.”

„Nu poți să lupți împotriva raiului. Tot ce putem să facem este să luăm toate măsurile posibile. Atâta timp cât nu ne este frig, este în regulă”, a povestit Xie.

Această perioadă rece este provocată de o zonă de aer foarte rece de joasă presiune care se deplasează spre sud din Siberia. Regiunea din Rusia este atât de departe de efectul de încălzire al mării și primește atât de puține ore de lumină încât condițiile sunt perfecte pentru crearea de și mai mult aer rece, potrivit Sky News.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Mart. 2023, 07:19
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
27 Mart. 2023, 07:19 // Actual //  Lupu Eduard

O flotă clandestină formată din vechi petroliere rusești prezintă un risc de dezastru ecologic, scrie Bloomberg.

Petrolierul Turba ar fi trebuit să fie topit de mult. Nava, care este în serviciu de 26 de ani, nu a mai fost supusă unei inspecții complete din 2017, potrivit unei baze de date dedicate promovării transportului în siguranță. De asemenea, nu are asigurare standard și arborează pavilionul unei țări cu o reputație slabă pentru supravegherea siguranței maritime.

Dar, în loc să fie oprită la țărm în Bangladesh, India sau Pakistan pentru dezmembrare, tancul petrolier dat la apă în 1997 încarcă combustibil în portul rusesc Sankt Petersburg.

Pe fondul sancțiunilor UE împotriva Rusiei, Turba a devenit parte dintr-o flotă uriașă de nave fantomă care transportă petrol rusesc în întreaga lume.

Cea mai mare îngrijorare este că unele petroliere mai vechi ar putea să nu fie inspectate și întreținute corespunzător, expunându-le unor accidente catastrofale pe mare.

„Acesta este un dezastru de mediu care așteaptă să se întâmple”, a spus directorul executiv al diviziei de management a Frontline Plc. (unul dintre cei mai mari proprietari de superpetroliere) Lars Barstad.
De regulă, proprietarii încep să ia în considerare posibilitatea demontării petrolierelor după 15 ani de folosință. După 20 de ani, soarta navelor este să ajungă să fie vândute pentru fier vechi.
Ads
Armatorii fac bani cu orice risc

Cu toate acestea, acum armatorii încearcă să mai le folosească câțiva ani, pentru că scoate bani buni de pe urma lor. Sancțiunile împotriva Federației Ruse, introduse pe 5 decembrie anul trecut, obligă navele la trasee mai lungi, crescând cererea și tarifele pentru marfă.

Cel puțin 40 de nave care transportau petrol rusesc în China și India între începutul lunii decembrie și începutul lunii februarie nu aveau asigurare de la membrii International Shipowners Insurers Club sau certificate regulate de management al siguranței, potrivit Equasis, o bază de date privind siguranța maritimă. Trei nave, inclusiv Turba, nu aveau o clasificare care să arate cât de apte să navigheze pe mare erau.

Turba aduce aminte de una dintre cele mai grave scurgeri de petrol din istoria Europei. Petrolierul Prestige s-a rupt în două și a vărsat mii de tone de păcură în largul coastei Spaniei în noiembrie 2002.

Păsările marine, pescuitul, plajele din Spania și Portugalia au fost distruse.

Turba are aceeași vârstă cu Prestige și a preluat recent același tip de marfă din același port rusesc, potrivit companiei de analiză a transportului maritim Kpler.

Există motive întemeiate pentru a renunța la tancurile petroliere care au deja 20 de ani. Adesea, acest lucru se datorează costurilor de menținere a acestora, deoarece cerințele de siguranță și întreținere devin din ce în ce mai împovărătoare.

Rusia a format în secret o flotă de peste o sută de petroliere vechi pentru a eluda restricțiile occidentale privind vânzarea petrolului rusesc după invazia Ucrainei, potrivit brokerilor și analiștilor maritimi.

Federația Rusă, care se bazează foarte mult pe petroliere străine pentru a-și transporta petrolul, a primit peste o sută de nave în acest an prin achiziții directe sau indirecte, potrivit brokerului de transport maritim Braemar.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău