Rezultatele financiare Mobiasbanca-OTP Group în 2020: performanță operațională rezilientă

25 Mart. 2021, 11:33
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Petru Cosoi
25 Mart. 2021, 11:33 // Bănci şi Finanţe //  Petru Cosoi

În contextul pandemiei și scăderii activității economice, activitatea Mobiasbanca – OTP Group S.A. este stabilă, înregistrând profit și un nivel satisfăcător al rentabilității la sfârșitul anului 2020. Cu un bilanț solid, un raport de capital în creștere și o lichiditate foarte bună, banca a continuat toate proiectele de dezvoltare și investiții, urmând strategia aprobată pentru anul 2020.

Necătând la impactul economic cauzat de situația de urgență în sănătate, banca a înregistrat  o dinamică pozitivă a creditării, datorită creditelor de consum ce au înregistrat o creștere de 8% și a creditelor ipotecare cu o creștere fulminantă de 52%.

Portofoliul de depozite la fel a crescut, atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și juridice, ilustrând încrederea clienților în Mobiasbanca-OTP Group, dar și contextul economic instabil.

Adaptare rapidă pentru a răspunde crizei și a asigura o susținere continuă a clienților

  • Măsuri sanitare adecvate și adaptare a organizației
  • Măsuri de protecție a angajaților, implementarea muncii de la distanță

Dezvoltări pentru satisfacerea nevoilor clienților 

  • Accelerarea dezvoltărilor digitale atât pentru clienții retail, cât și pentru companii prin lansarea serviciilor de Internet şi Mobile Banking în faza pilot, la sfârșitul anului 2020
  • Îmbunătățirea abordării comerciale a clienților persoane fizice – implementarea unor instrumente noi de relaționare și deservire a clienților Bank@Work și Agenții de vânzări directe

Revenirea creditării cu o creștere de 23% vs. 2019

  • Atingerea cotei de 20,1% pe piața creditelor neasigurate și 22,4% în ce privește creditele ipotecare, datorită revenirii activității de creditare în al doilea semestru al anului.

Profitul net de 143.5 milioane MDL, în scădere față de 2019, care reflectă investițiile în infrastructura IT și cheltuielile  crescute cu provizioanele și costul riscului, a generat rentabilitatea capitalurilor proprii, ROE, de 7,4% în 2020.

László Diósi, Președintele Comitetului Executiv – CEO Mobiasbanca: „În acest context dificil, am acționat rapid și eficient pentru a sprijini clienții, am adaptat organizația pentru a asigura continuitatea activității și am implementat măsuri pentru a atenua impactul financiar negativ. În același timp, investițiile planificate în transformare digitală au fost realizate integral, fără a compromite prioritatea noastră strategică, venind cu livrări digitale accelerate și cu o abordare comerciala a clienților îmbunătățită. În special, am lansat Internet și Mobile banking pentru persoane fizice și pentru persoane juridice de talie mică și medie. Bazându-se pe modelul său de afaceri solid, Mobiasbanca-OTP Group a obținut o performanță financiară rezilientă, își menține un nivel bun al rentabilității și lichidității, înregistrând un profit net de 143.536 milioane de MDL în pofida provizionării mari”. 

Principalele realizări ale băncii în 2020 sunt:

Bilanț stabil cu rata de adecvare a capitalului de 21.4%
Activele totale au crescut +17,5%, banca deținând o cotă de 13.8% în sistemul bancar

Valoarea brută a creditelor a crescut cu 22,8% comparativ cu anul precedent, datorită unei bune creditări a persoanelor fizice.

Portofoliul de depozite a crescut cu 25%, dintre care pe segmentul PF cu 19%, atingând o cotă de piață de 13%, iar PJ a crescut cu 34%, ajungând la o cotă de piață de 18%.

Performanță operațională a înregistrat o ușoară scădere de -7.8% față de aceeași perioadă a anului precedent, din cauza diminuării veniturilor din dobânzi și creșterii pierderilor din deprecierea activelor financiare.

Indicatorul cost/venit a înregistrat valoarea de 47.18%, diminuându-se favorabil cu 2 p.p. față de anul 2019..

Nivelul de lichiditate stabil a fost menținut, banca dispunea de active lichide în moneda locală de 6,4 miliarde MDL, la sfârșitul anului 2020.

Venitul bancar net a înregistrat o creștere de 2% față de aceeași perioadă a anului precedent.

În această perioadă, Mobiasbanca-OTP Group a fost aproape de nevoile clienților săi, venind în întâmpinare cu măsuri de sprijin pentru amânarea și restructurarea plăților aferente împrumuturilor persoanelor juridice. Revenirea puternică a activității de creditare, începând cu semestrul 2, pe segmentele persoanelor fizice și creditarea ipotecară, a fost încurajatoare pentru bancă. Au fost continuate proiectele de dezvoltare, lansând un concept nou de deservire a clienților la locul de muncă, în cadrul companiilor, dar și atragerea noilor clienți prin Reprezentanți Vânzări Directe. Astfel, clienții potențiali, persoane fizice, vor beneficia de consiliere și pregătire a pachetului necesar de acte pentru obținerea unui credit într-o locația comodă lor, fără a se deplasa la bancă.

În calitate de membru activ al societății, banca a acordat un suport oportun momentului pentru sistemul medical, și a fost atent la nevoile comunității. Mobiasbanca-OTP Group a fost implicată în acțiuni de solidaritate privind combaterea pandemiei, totodată, și-a reafirmat sprijinul susținut pentru domenii ca educația financiară, cultură și sport.

P.

Realitatea Live

26 Sept. 2021, 10:16
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
26 Sept. 2021, 10:16 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Piața artei nu înseamnă doar a vizita câteva expoziții, de a vedea câteva tablouri sau sculpturi, ci este și un sector economic plin de oportunități de business.

WallStreet.ro a vorbit cu Ioana Ciocan, directoarea și inițiatoarea Art Safari, care organizează unele dintre cele mai importante expoziții și evenimente de artă de la noi. Astfel, s-a aflat că această industrie poate genera bani frumoși, dacă ești atent la unele aspecte, mai ales că în ultimii ani au apărut unele schimbări.

Potrivit directoarei Art Safari, în prezent, oamenii sunt mai conectați decât oricând la lumea artei, grație expansiunii social media și a mijloacelor de comunicare online.

Cumpărarea de artă online, din oricare colț al lumii, a devenit posibilă. Motivațiile cumpărării de artă pe timp de pandemie sunt de la pasiune până la investiții pe termen lung. Arta poate reprezenta o afacere de succes. O afacere foarte bine structurată, care depinde de experiența, preferințele, gusturile celor implicați. Piața de artă e la fel ca oricare alta, dar are o particularitate – mizează pe opere, pe lucrări de artă. Finalitatea este aceeași: profitul”, a explicat Ioana Ciocan pentru WallStreet.ro.

Directoarea Art Safari a mai spus că arta poate fi profitabilă chiar și într-o țară precum România, dar trebuie să fii atent.

Arta poate fi un business foarte bun, dacă îți alegi un consilier bun, spune Ioana Ciocan.

„Arta se cumpără în primul rând cu inima. Colecționarii creează legături imediate cu o operă. Investiția în artă poate fi extrem de profitabilă în România, mai ales dacă știi ce și cum să alegi de aceea este bine să fii informat, să apelezi la un consultat de artă. Să vizitezi cât mai multe expoziții, muzee.

Așadar, dacă ai bani să investești în artă trebuie să:

  • cunoști preferințele, gusturile celor implicați într-o tranzacție;
  • să fii informat în legătură cu operele de artă, cu numele artiștilor vandabili și populari;
  • să vizitezi cât mai multe expoziții și muzee;
  • nu în ultimul rând, să-ți găsești și un consultat de artă.

Orice este de vânzare, iar cumpărătorii se găsesc în toate categoriile

Ioana Ciocan spune că în artă orice este de vânzare, operele de artă putând lua multe forme, iar prețurile variază în funcție de renumele artistului.

E vandabil orice își dorește clientul. Poate fi grafică, sculptură, tablouri. Cel mai scump tablou vândut vreodată în România la o licitație este tabloul «Țărăncuță cu basma albă» al lui Nicolae Grigorescu. Suma? 340.000 de euro.

Opera a fost expusă și la Aeroportul Internațional Henri Coandă în cadrul Art Safari Aeroport Museum. O lucrare record ca aceasta reprezintă o investiție sigură, ea se vinde oricând la licitație în România sau în străinătate”, ne-a mai spus Ioana Ciocan.

Potrivit Ioanei Ciocan, clienții sunt din diferite domenii.

„Clienții de artă și investitorii provin din toate categoriile: de la studenți care sunt îndrăgostiți de artă până la bănci, iar sumele investite variază de la 100 euro până la 1 milion de euro sau recordul mondial Salvator Mundi DaVinci 450 milioane de euro”, a mai spus inițiatoarea Art Safari.

 

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală