România intră în jocul mare al gazelor naturale: Neptun Deep prinde viață

22 Feb. 2025, 13:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Feb. 2025, 13:31 // Actual //  Ursu Victor

Cel mai mare proiect energetic al României, Neptun Deep, este tot mai aproape să devină realitate. Platforma de foraj este pregătită să plece în largul Mării Negre, iar cea care se va ocupa de extracție va ajunge la noi în țară anul viitor. Extracția ar trebui să înceapă în 2027, iar odată demarat procesul, producția de gaze naturale a României va fi dublată, scrie digi24.ro.

Cristian Hubati, responsabil pentru Explorare și Producție a spus pentru Digi24: Vom extrage aproximativ 100 miliarde m³ din rezervoare, cu o rată medie de 8 miliarde m³/an, lucru care va asigura cu prisosință consumul energetic al României.

Înainte de extracție, trebuie început programul de forare cu o platformă specială adusă din Spania. Drumul a fost însă o adevărată provocare pentru inginerii care au fost nevoiți să rabateze turlele superioare.

Sebastian Boldea, jurnalist Digi24: Aceasta este turla de forare, se lucrează acum pentru a se repune în pozitia inițială, după ce ea a fost rabatată pentru a putea trece prin strâmtoarea Bosfor.

La bordul acestui vas lucrează aproximativ 140 de oameni din peste 30 de țări. Platforma va fi lansată pe mare la o distanță de 160 de km de țărm, iar pentru un an și jumătate va fora în adâncuri pentru a putea începe procesul de extracție. Pe toată această durată de timp, angajații beneficiază pe lângă locuri de dormit si sală de mese, de o sală de muzică, sala de forță și un cinema.

Un muncitor olandez a povestit: Viața este foarte bună. Avem mâncare bună. Ne spală hainele. Ne tratează bine. Este un loc foarte bun.

Nava este controlată dintr-un centru de comandă care poate supraveghea atât sistemele de operare, cât și exteriorul navei. Valurile și persoanele de la bord.

Neptun Deep este proiectul care promite inclusiv o creștere a bugetului României cu 20 de miliarde de euro și o creștere a produsului intern brut anual cu 40 de miliarde de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII