Rusia a trimis în Siria 100.000 de tone de grâu furat din Ucraina

02 Iun. 2022, 16:54
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Iun. 2022, 16:54 // Actual //  bani.md

Rusia a trimis Siriei aproximativ 100.000 de tone de grâu furat din Ucraina de când a invadat țara, a declarat ambasada Ucrainei la Beirut, calificând transporturile drept „activitate criminală”, notează Reuters.

Într-o declarație pentru Reuters, ambasada a precizat că printre transporturi se numără unul realizat cu nava Matros Pozynich, o navă sub pavilion rusesc care a acostat în principalul port maritim al Siriei, Latakia, la sfârșitul lunii mai.

Datele de trafic martim au arătat că pe nava Matros Pozynich a fost încărcat grâu în portul Sevastopol din Crimeea, aceasta părăsind portul pe 19 mai iar locul de descărcare a fost Siria.

Imaginile din satelit arată că pe 29 mai aceeași navă a andocat în Latakia.

Ambasada Ucrainei în Liban, citând forțele de ordine ucrainene, susține că cerealele de la bordul vasului Matros Pozynich au fost „furate” din depozitele ucrainene din zonele nou ocupate de forțele ruse.

Ministerul rus al Apărării și cel sirian pentru informații nu au răspuns solicitării Reuters. Rusia a negat anterior acuzațiile de furt de grâu din Ucraina.

„Grâul este furat din silozuri unde este strâns din trei regiuni ucrainene”, a precizat ambasada.

„Aceasta este o activitate criminală”, a spus aceasta, adăugând că a încercat să contacteze autoritățile siriene, dar nu a primit niciun răspuns.

Ambasada a declarat că peste 100.000 de tone de grâu ucrainean „furat” au ajuns în Siria în ultimele trei luni. Cu prețurile internaționale ale grâului de peste 400 de dolari pe tonă, un astfel de volum ar valora mai mult de 40 de milioane de dolari.

Reuters nu a putut verifica în mod independent acuzațiile ucrainene.

Rusia a fost o sursă importantă de importuri de grâu pentru Siria de la începutul războiului său civil în 2011, atât ca import comercial, cât și ca ajutor umanitar. Moscova i-a oferit, de asemenea, președintelui Bashar al-Assad sprijin militar vital în timpul conflictului, trimițându-și forțele aeriene în Siria în 2015.

Rusia s-a angajat să furnizeze Siriei un milion de tone de grâu în cadrul unui acord bilateral în 2021, potrivit Interfax. Importurile de cereale siriene au inclus transporturi din Crimeea.

Într-o declarație de luna trecută, Ministerul Agriculturii din Ucraina a declarat că au fost furate aproximativ 500.000 de tone de grâu din regiunile ocupate ale țării, de la începutul invaziei.

Cerealele erau trimise fie în Rusia, în primul rând din regiunile Harkov, Doneţk şi Lugansk, fie în Crimeea din regiunile Zaporojie şi Herson, a adăugat ministerul.

În aprilie, Kremlinul a negat acuzațiile, spunând că nu știe de unde provin informațiile.

Adjunctul ministrului rus de externe Andrei Rudenko a fost citat de agenția de presă Interfax pe 25 mai spunând că Rusia neagă cu fermitate informațiile din presa occidentală despre furtul de cereale din Ucraina: „Nu furăm nimic de la nimeni”.

Cu toate acestea, regiunea ucraineană Herson, controlată de ruși, a început să exporte cereale în Rusia, a informat agenția de presă TASS, citându-l pe Kirill Stremousov, șeful adjunct al administrației militare-civile pro-ruse, la începutul acestei săptămâni.

Luna trecută, Ucraina a mulțumit Egiptului, unul dintre cei mai mari importatori de grâu din lume, pentru că a refuzat o navă rusească încărcată cu cereale despre care Kievul a spus, de asemenea, că au fost furate din Ucraina.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 16:26
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 16:26 // Actual //  Ursu Victor

Cancelarul german Friedrich Merz solicită Comisiei Europene să slăbească interdicția privind vânzarea mașinilor noi cu motoare pe combustie internă (benzină și motorină) după anul 2035 – una dintre cele mai importante politici ale Pactului Verde European. Liderul german avertizează că industria auto a țării, aflată deja sub presiune, riscă să fie grav afectată dacă regulile nu sunt relaxate.

Decizia UE, care prevede eliminarea treptată a automobilelor cu motoare termice și înlocuirea lor cu vehicule electrice sau pe hidrogen, urmărește reducerea cererii de combustibili fosili. Potrivit estimărilor S&P Global Energy CERA, cererea de benzină în Europa ar urma să scadă de la 2,4 milioane barili/zi în 2025 la 915.000 barili/zi în 2050, iar cererea de motorină ar putea înregistra un declin de 60% în aceeași perioadă.

Cu toate acestea, critici ai politicii susțin că măsura pune o povară disproporționată asupra producătorilor europeni, deja sub presiunea competiției cu industria auto chineză și a costurilor în creștere.

După luni de opoziție, Merz a anunțat că formațiunea sa – CDU – a obținut sprijinul social-democraților (SPD) în demersul de a promova reformarea interdicției. Într-o intervenție la televiziunea DRM News, el a confirmat că îi va trimite o scrisoare Ursulei von der Leyen, cerând oficial revizuirea deciziei.

Cancelarul susține că obiectivele climatice ale UE trebuie atinse „într-un mod neutru din punct de vedere tehnologic” și că producătorilor ar trebui să li se permită să continue producția de hibride și după 2035.

„Aceasta este o decizie crucială pentru viitorul Europei ca centru al industriei auto”, a declarat Merz.

Vicecancelarul și ministrul finanțelor, social-democratul Lars Klingbeil, a confirmat sprijinul politic, subliniind necesitatea flexibilității: „Viitorul este electric, dar trebuie să fim deschiși și altor tehnologii”.

Lipsa de claritate politică a determinat producătorii auto europeni să reducă ritmul investițiilor în producția de vehicule electrice. În Marea Britanie, presiunea publică a dus deja la amânarea termenelor privind interzicerea motoarelor pe combustie, iar schimbările politice din SUA, sub președintele Donald Trump, au afectat prognozele globale ale cererii de petrol.

Analiza S&P Global Mobility indică faptul că un scenariu de relaxare este deja luat în calcul drept „variantă de bază”, anticipând că UE ar putea modifica regulile la revizuirea oficială din 10 decembrie.

Grupul „Transport & Environment”, o organizație europeană pentru energie curată, avertizează că orice relaxare va afecta atractivitatea Europei pentru investiții. Deja, europenii au anunțat investiții în vehicule electrice de doar 70 miliarde euro, comparativ cu 97 miliarde euro în America de Nord.

În prezent, potrivit Asociației Europene a Producătorilor Auto, mașinile electrice reprezintă 16,4% din piața europeană, hibridele 34,6%, iar hibridele plug-in 9,1%. Producătorii sunt reticenți să accelereze producția în absența certitudinii politice.

„Orice slăbire a țintelor va reduce și mai mult atractivitatea Europei ca destinație de investiții”, a avertizat organizația.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII