Rușii nu mai au ce face cu avioanele străinilor. Le dezmembrează pentru piese

09 Aug. 2022, 10:55
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
09 Aug. 2022, 10:55 // Actual //  MD Bani

Companiile aeriene ruseşti, inclusiv transportatorul de stat Aeroflot, au început să îşi dezmembreze avioanele pentru a obţine piesele de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancţiunilor occidentale, scrie Reuters.

Așadar, o parte din avioane for fi folosite pentru piese. Decizia a fost luată pentru a se asigura că restul avioanelor produse în străinătate vor continua să zboare, cel puţin până la finele lui 2025.

Cel puţin un avion rusesc de tip Sukhoi Superjet 100 şi un avion Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt în prezent blocate la sol unde sunt dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar. Aceasta a precizat că, în cazul avionului Airbus A350, este vorba de un aparat aproape nou. De asemenea, au început să fie scoase componente şi de pe câteva avioane de tip Boeing 737 şi Airbus A320 din flota Aeroflot, deoarece transportatorul are nevoie de mai multe piese de schimb pentru alte alte aparate Boeing 737 şi Airbus A320.

Cea mai mare parte a avioanelor folosite de companiile aeriene ruseşti sunt aparate produse în Occident. Însă şi avioanele de pasageri Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt dependente de componentele produse în străinătate.

Sursa citată de Reuters susţine că un motor a fost deja scos de pe un avion Superjet pentru ca un alt aparat Superjet să poată zbura în continuare. Experţii subliniază că este ceva frecvent ca motoarele să fie schimbate de pe un avion pe altul, nefiind considerate echipamente care să fie parte din corpul aeronavei.

Problema ar putea apărea cu avioanele mai noi precum A320neo, A350, Boeing 737 MAX şi Boeing 787. Acestea au o tehnologie  o care este îmbunătăţită în mod constant. Astfel, rușii se vor confrunta cu probleme.

Aproximativ 80% din flota Aeroflot constă din avioane Boeing şi Airbus. La finele anului trecut, compania aeriană rusească deţinea 134 de avioane Boeing şi 146 de arate Airbus, precum şi 80 de avioane ruseşti de tip Sukhoi Superjet-100. Potrivit calculelor Reuters, pe baza datelor furnizate de Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot, adică 15% din flota sa, nu au mai decolat începând de la finele lunii iulie. În plus, trei dintre cele şapte avioane de tip Airbus A350s operate de Aeroflot, inclusiv un avion care acum este dezmembrat pentru piese de schimb, nu au mai decolat de trei luni.

Transportatorii aerieni ruşi zboară în prezent pe mai puţine rute, din cauza sancţiunilor occidentale, ceea ce înseamnă că sunt avioane care nu sunt folosite şi pot fi dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o a doua sursă.

Aeroflot, odată una dintre cele mai mare companii aeriene ale lumii dar care acum este dependentă de susţinerea statului, a înregistrat o scădere de 22% a traficului în al doilea trimestru al acestui an, după ce sancţiunile internaţionale au împiedicat Aeroflot să zboare pe majoritatea destinaţiilor occidentale.

Realitatea Live

07 Sept. 2024, 10:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Sept. 2024, 10:25 // Actual //  Lupu Eduard

Prețurile europene la gazele naturale și-au extins câștigurile pe măsură ce din Egipt au apărut semne ale unei concurențe mai intense pentru combustibil, relatează BNN Bloomberg.

Contractele futures de referință au crescut cu până la 4% vineri, după ce sesiunea precedentă a stopat o scădere de trei zile. Egiptul dorește să cumpere 20 de încărcături de gaze naturale lichefiate începând cu luna octombrie, fiind pentru prima dată în ultimii ani când va solicita importuri în perioada premergătoare iernii.

Acest lucru i-a făcut pe comercianți să se îngrijoreze cu privire la echilibrul pieței din Europa, deoarece o creștere a cererii în altă parte ar putea duce la sosirea unei cantități mai mici de combustibil pe țărmurile sale. Deși regiunea este în prezent bine aprovizionată, ea se bazează pe fluxuri continue din întreaga lume după ce Rusia și-a redus livrările prin conducte în 2022.

„Prețurile gazelor din Europa pentru iarnă vor evolua în funcție de creșterea cererii”, a scris Florence Schmit, strateg energetic european la Rabobank, într-o notă din această săptămână. „O iarnă mai rece decât se aștepta în Europa poate adăuga, de asemenea, mai multă presiune ascendentă”.

Pentru Egipt, cumpărarea de încărcături de GNL în această toamnă și iarnă reprezintă o modalitate de a deveni un potențial importator net de gaze. Scăderea rapidă a producției de gaze și o vară neobișnuit de caldă au determinat țara să își crească importurile de GNL în acest an la cel mai ridicat nivel din 2018.

Piața urmărește îndeaproape ultimele evoluții privind încetarea acordului de tranzit dintre Ucraina și Rusia și impactul pe care acesta îl va avea asupra aprovizionării regiunii începând cu luna ianuarie. Președintele Azerbaidjanului, Ilham Aliyev, a declarat vineri că a fost contactat de Moscova și Kiev pentru a facilita tranzitul de gaze prin Ucraina către Europa.

Separat, săptămâna viitoare, temperaturile vor scădea în unele părți din nord-vestul continentului, ceea ce ar putea stimula cererea.

Contractele futures olandeze pe o lună, referința europeană în materie de gaze, au crescut cu 3,3% până la 37,40 euro pe megawatt-oră la ora 12:32 p.m. la Amsterdam.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău