Doar un tren este funcțional din cele cinci modernizate în 2013 la uzina Grampet de la Pașcani, controlată de milionarul român Gruia Stoica.
„Unul este ars, unul este înghețat, iar din celelalte trei doar unul este funcțional. Sunt într-o stare precară. Au nevoie de reparații capitale. Nu știu dacă mai este relevant alocarea banilor pentru niște garnituri care au fost produse acum 50 de ani”, a explicat fostul director CFM, Oleg Tofilat.
În 2013 CFM a reabilitat 5 trenuri sovietice din Republica Moldova la Remar Pașcani, parte a grupului Grampet, controlată de milionarul român Gruia Stoica. Valoarea contractului de modernizare a celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.
Trenurile au fost reabilitate pe vremea când ministru al Transporturilor era Anatol Șalaru, iar director al CFM era Vitalie Strună, care a și fost anchetat pentru spălare de bani de la CFM. Valoarea contractului de moderinzare a celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.
Două dintre garnituri reabilitate în România au luat foc de câteva ori. În decembrie 2022 locomotiva trenului Chișinău – Iași a luat foc, iar la un an de la reabilitare, 2014, unul din trenuri care se deplasa la Ungheni a fost cuprins de flăcări.
Nu este prima dată când trenurile reabilitate în România au luat foc.