S-a umplut paharul: Angajaţii Google bat cu pumnul în masă după ce au aflat de recompensa de milioane a șefului

04 Mai 2023, 12:36
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
04 Mai 2023, 12:36 // Actual //  Lupu Eduard

Sundar Pichai, CEO-ul Google, a fost recompensat pentru activitatea sa în 2022 cu cu 226 milioane de dolari, dintre care o mare parte au fost acţiuni. În timp ce milioanele de dolari se îndreptau către conturile lui Pichai, Google pregătea disponibilizarea a 12.000 de oameni, iar furia angajaţilor a început să crească pe măsură ce tot mai multe detalii au început să iasă la lumină, scrie CNBC.

Toate aceste evenimente a dus nervii angajaţilor la noi cote, mai ales după ce remuneraţia anuală a CEO-ului a fost făcută publică. Angajaţii au început să protesteze şi să critice conducerea pentru milioanele încasate, care veneau simultan cu concedierea în masă a personalului.

Pachetul salarial a lui Sundar Pichai în 2022 a fost format din aproape 6 milioane de dolari pentru securitatea personală şi un salariu de bază de 2 milioane de dolari. În 2021, Pichai a primit un total de 6,3 milioane de dolari, constând într-un salariu de 2 milioane de dolari şi 4,3 milioane de dolari în alte compensaţii.

Zeci de meme-uri ale angajaţilor au umplut forumurile de discuţii interne ale Google, multe dintre ele având sute de like-uri, pe măsură ce tot mai multe detalii legate de disponibilizări, salarii şi bonusuri au început să curgă.

Unul dintre meme-urile cu peste 1.200 de like-uri se referea la comentariile şefei de la finanţe Ruth Porat, care a scris luna trecută, într-un e-mail trimis la nivelul întregii companii, că firma va  face reduceri de cheltuieli „pe mai mulţi ani” la serviciile şi beneficiile care vizează angajaţii.

Conform unor surse interne, reducerile s-au tradus în achiziţionarea unor laptopuri pentru muncă mai puţin performante şi la eliminarea unor abonamente ce le oferea acces angajaţilor la cursuri de fitness şi activităţi similare.

Subiectul Pichai şi banii a fost unul controversat încă de la sfârşitul anului trecut, când directorul general a declarat, în cadrul unei reuniuni la nivelul întregii companii, că „nu ar trebui să punem întotdeauna semnul egal între distracţie şi bani”. La momentul respectiv, el vorbea despre anumite avantaje pe care compania le-ar putea elimina, dar s-a ferit de întrebările angajaţilor privind reducerea remuneraţiei executivilor.

O parte din frustrarea angajaţilor se îndreaptă şi către planul Google de a răscumpăra acţiuni în valoare de 70 de miliarde de dolari, semn că firma are mai mult decât suficient numerar pentru a-şi acoperi operaţiunile şi investiţiile.

Un meme recent, care a fost apreciat de peste 700 de angajaţi, suna astfel: „70 de miliarde de dolari în răscumpărări arată că respectăm acţionarii externi mai mult decât pe angajaţi”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău