În Rusia, în perioada februarie-aprilie a acestui an, în magazine au fost înregistrate în medie aproximativ 130 de furturi, ceea ce înseamnă cu 18% mai mult faţă de anul precedent, relatează agenţia de presă RBC, citând date de la NTechLab, un dezvoltator al unui sistem de recunoaștere facială care colaborează cu retaileri.
Astfel, experții ruşi susţin că, în magazinele alimentare, primele cinci categorii de produse care au atras cel mai des infractorii în cele trei luni de raportare au inclus produse de cofetărie (19% din totalul furturilor), mezeluri (16%), alcool (14%), brânzeturi (13%), cafea și cacao (7%).
În același timp, furturile de produse la casele cu autoservire au devenit deja un obicei. Numărul participanților la astfel de fraude în perioada analizată a crescut cu 34%, indică NTechLab. ”De îndată ce economia înregistrează un regres, cazurile de furt devin mult mai frecvente”, confirmă Serghei Agibalov, managerul grupului Sportmaster.
Trebuie remarcat faptul că, în primele săptămâni după începerea operațiunii militare a Rusiei în Ucraina și sancțiunile ulterioare occidentale, precum și pe fondul unei deprecieri accentuate a rublei, într-o serie de regiuni a existat o cerere excesivă pentru anumite tipuri de alimente (hrișcă, zahăr), aparate electrocasnice și electronice, articole de igienă personală, medicamente. Ca urmare a existat o penurie a acestor bunuri, iar prețurile pentru multe tipuri de produse au crescut brusc.