Datoriile la salarii ale angajaților de la CFM se ridică la 130-135 de milioane de lei. Este vorba de perioada noiembrie – ianuarie, a declarat în conferința de final fostul director CFM, Oleg Tofilat.
„Găurile pot fi acoperite prin instrumente de politici sau capitalizare. De aceea am considerat să-mi dau demisia. Nu văd o revenire a cererii de transport marfă la CFM”, a puctat Tofilat.
Fostul director a precizat că una dintre soluțiile urgente pentru stingerea datoriilor la salarii sunt creditele de la bănci. „În prezent creanțele se ridică la 38 de milioane de lei și am reușit să le reducem de la 121 de milioane de lei”
„Datoriile la salarii s-au acumulat pe fundalul reducerii transportului de marfă pe calea ferată. S-a deschis portul din Odesa și s-a închis combinatul din Galați care asigura 20% din venituri. În plus, circulația pe brațul Sulina a fost restrânsă din cauza supraaglomerării și a furtunilor din Marea Neagră”, a explicat Tofilat.
Tofilat susține că fără decizii politice și alocarea banilor din partea statului, Calea Ferată nu poate fi salvată.
Situația la CFM a început să se agraveze după august 2022 când a început să scadă tranzitul de marfă din Ucraina după redeschdereas portului de la Odesa. „Fondul de rulment al companiei este negativ, iar pe fundalul reducerii traficului de mărfuri pe calea ferată se acumulează lunar deficit de capitalr”.
Pierderile estimative al CFM au constituit 147,7 milioane de lei în anul 2023.