Sancțiuni împotriva Rusiei. Cine sunt fiicele lui Putin și cu ce se ocupă

07 Apr. 2022, 09:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Apr. 2022, 09:49 // Actual //  bani.md

Statele Unite au vizat miercuri băncile şi elitele ruseşti cu o nouă rundă de sancţiuni, inclusiv interzicerea americanilor de a investi în Rusia, ca răspuns la ceea ce preşedintele Joe Biden a numit „crime de război majore” comise de forţele ruseşti în Ucraina.

Noile sancţiuni au lovit Sberbank din Rusia, care deţine o treime din totalul activelor bancare din Rusia, şi Alfabank, a patra cea mai mare instituţie financiară a ţării, au declarat oficiali americani. Tranzacţiile energetice au fost exceptate de la ultimele măsuri, au precizat aceştia.

Statele Unite sancţionează, de asemenea, cele două fiice adulte ale preşedintelui rus Vladimir Putin, soţia şi fiica ministrului rus de externe Serghei Lavrov, precum şi membri de rang înalt ai Consiliului de Securitate al Rusiei, au precizat oficialii.

Putin a avut două fiice, Maria şi Katerina, din relaţia cu Lyudmila Shkrebneva cu care a fost căsătorit timp de trei decenii până la divorţul lor în 2013.

Maria s-a născut în Leningrad în 1985, iar Katerina s-a născut în Germania în 1986, când familia a locuit acolo în perioada în care tatăl ei a lucrat în KGB.

Când familia s-a mutat la Moscova, în 1996, fetele au frecventat o şcoală de limbă germană. Copiii ar fi fost scoşi de la şcoală atunci când Putin a devenit preşedinte interimar, iar profesorii i-au educat acasă.

Maria a studiat biologie la facultate şi a urmat cursurile şcolii de medicină din Moscova, în timp ce Katerina s-a specializat în studii asiatice în facultate. Ambele fete au urmat cursurile universitare sub identităţi false.

Maria, acum în vârstă de 36 de ani, este cercetător medical şi locuieşte la Moscova cu soţul ei olandez, Jorrit Faassen.

Maria şi Faassen se pare că au un copil – Putin i-a spus cineastului Oliver Stone în 2017 că este bunic. Când Stone l-a întrebat dacă s-a jucat cu nepotul său, Putin a răspuns: „Foarte rar, din păcate”.

Între timp, Katerina ar avea o viaţă de lux, locuind în apartamente de lux şi dobândind o avere.

Katerina, acum în vârstă de 35 de ani, este o dansatoare acrobatică desăvârşită şi are un post de conducere la Universitatea de Stat din Moscova.

Marea Britanie a îngheţat, de asemenea, activele Sberbank şi a declarat că va interzice importurile de cărbune rusesc până la sfârşitul acestui an, în cea mai recentă tranşă a sancţiunilor coordonate cu Statele Unite şi alţi aliaţi occidentali pentru a „înfometa maşina de război a lui Putin”.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII