Procuratura Anticorupție (PA) continuă investigațiile privind rezultatele unor proiecte realizate în perioada Stării de Urgență, a declarat Octavian Iachimovschi, șeful adjunct al instituției, în cadrul emisiunii „7 zile” de la Cinema 1.
Întrebat dacă PA mai are dosare legate de proiecte făcute în grabă în timpul Stării de Urgență, Iachimovschi a precizat că există anchete în desfășurare, însă nu vizează neapărat graba cu care au fost implementate, ci rezultatele acestora.
În ceea ce privelte construcția drumului Leova-Bumbăta, există suspiciuni privind modul în care au fost realizate lucrările.
„E o apreciere că a fost un proiect făcut în grabă, dar ceea ce am văzut mai mult este o justificare de genul avem voie să facem greșeli dacă ne grăbim, ceea ce mi se pare inacceptabil”, a declarat Iachimovschi.
Potrivit acestuia, mai multe aspecte ridică semne de întrebare. Este vorba de: anumite lucrări care au început înainte de decizia Comisiei pentru Situații Excepționale, dar și faptul că lucrările au continuat chiar și înainte de încheierea unui contract oficial. Toate acestea au dus la percepția publică potrivit căreia acesta ar fi cel mai scump drum din Republica Moldova.
PA analizează aceste aspecte din punct de vedere juridic, iar investigațiile se concentrează pe obținerea probelor care să clarifice eventualele nereguli în procesul de implementare a acestor proiecte.
În prezent, în dosar există două persoane cu statut de bănuit. Este vorba de șeful Administrației de Stat a Drumurilor, Sergiu Behjan și un administrator al unei companii private. Or, prejudiciul estimat urmează să fie stabilit cu exactitate după finalizarea expertizei.
Proiectul podului Leova-Bumbăta a stârnit critici din cauza costurilor exorbitante, aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformându-l în cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova. Costurile totale se ridică la 260 milioane de lei.