Şefii serviciilor de informaţii germane au avertizat luni că Administraţia de la Beijing ar putea folosi participaţiile în infrastructuri critice ca o pârghie pentru a urmări obiective politice, în contextul unei dezbateri la Berlin cu privire la oportunitatea de a permite companiei chineze de transport maritim Cosco să investească în portul Hamburg.
Ministerul german al Economiei, condus de Verzi, vrea să se opună prin veto ofertei Cosco de a cumpăra o participaţie la unul dintre cele trei terminale din cel mai important port german, în timp ce social-democraţii(SPD) sunt mai degrabă în favoarea acesteia, potrivit unor surse guvernamentale.
Disputa reflectă o dezbatere mai amplă şi aprinsă în Germania cu privire la modul în care se poate reduce dependenţa de China, principalul său partener comercial, după ce invazia Rusiei în Ucraina a evidenţiat pericolele dependenţei de un stat din ce în ce mai asertiv şi autoritar. China a îndemnat Germania să nu politizeze relaţiile economice dintre cele două ţări, informează Reuters.
În cadrul unei audieri parlamentare care a abordat o serie de probleme de securitate, şefii agenţiilor germane de informaţii externe şi interne au declarat că nu pot face o evaluare publică a ofertei Cosco, dar, în general, au îndemnat la prudenţă.
„Suntem foarte, foarte critici cu privire la participarea Chinei la infrastructura critică”, a declarat şeful serviciului de informaţii externe (BND), Bruno Kahl, în cadrul unei audieri parlamentare, menţionând că un port ar trebui să fie considerat infrastructură critică, astfel încât orice posibilă investiţie ar trebui să fie analizată foarte atent.