Tarom spune că „dezumflă” prețurile la biletele Chișinău-București, dar tot pipărate rămân – 245 de euro

14 Sept. 2023, 15:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Sept. 2023, 15:49 // Actual //  bani.md

Compania TAROM anunță, într-un comunicat de presă, că începând cu data de 24 septembrie va introduce mai multe zboruri pe ruta București – Chișinău, extinzându-și astfel oferta și frecvența de zboruri. Prețurile pentru aceste zboruri încep de la 85 de Euro pe segment și includ transportul gratuit a unui bagaj de cală de 23 de kg și a unui bagaj de mână de 8 kg, cu toate taxele incluse, iar serviciul de check-in este oferit gratuit.

Cu această decizie, TAROM răspunde cererii crescute pe ruta Chișinău – București prin adăugarea de zboruri suplimentare. Compania va opera zboruri adiționale în fiecare weekend, ajungând astfel la un total de 21 de zboruri dus-întors pe săptămână între cele două orașe.

Modificările în programul de zbor încep să fie valabile din 24 septembrie, însă biletele pentru noile frecvențe pot fi achiziționate începând cu data de 14 septembrie.

„TAROM este operatorul tradițional care a menținut conexiunea vitală dintre Chișinău și București încă din 1997. Deoarece un număr semnificativ de pasageri utilizează serviciile noastre pentru a se conecta la rețeaua noastră de rute, am decis să le oferim mai multă flexibilitate prin introducerea acestor noi zboruri. Rămânem cea mai bună opțiune pentru această rută, cu toate serviciile incluse în preț și fără costuri ascunse”, a declarat Monica Cramer, director Comercial TAROM.

Pe site-ul companiei am verificat dacă într-adevăr din 24 septembrie prețul biletelor pe direcția Chișinău – București pornește de la 85 de euro. Cel mai ieftin bilet, pentru 25 septembrie, costă 154 de euro la ora 5:25 dimineața, iar pentru cursa de la ora 10 prețul se ridică 245 de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO