Țeapa secolului la pe piața auto. Adevărul despre mașinile din Germania

04 Mai 2023, 06:47
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
04 Mai 2023, 06:47 // Actual //  Lupu Eduard

Câți dintre noi nu am auzit o poveste cu o mașină second-hand, adusă din Germania, care a fost a unei bunicuțe care mergea cu ea doar la biserică și la cumpărături? În rest, mașina stătea cuminte în garaj, este în stare impecabilă și numai bună de vândut. Experții din sectorul auto ne avertizează să fim atenți la poveștile samsarilor.

Experții din sectorul auto ne avertizează că mașinile la mâna a doua care sunt scoase la vânzare în Germania pot fi din altă țară. Samsarii le cumpără din diverse țări sau le aduc cu vaporul din Statele Unite ale Americii, le înmatriculează în Germania și apoi le vând. Doar că ele nu au circulat niciodată prin Germania. Unele dintre ele, în cazul celor aduse din SUA, nici măcar nu sunt fabricate în Germania.

Potrivit Autorității Federale de Transport Auto din Germania, aproximativ 2 milioane de mașini uzate din această țară sunt reînmatriculate în fiecare an în afara granițelor sale. În unele locuri ponderea acestor vehicule depășește 50% din totalul mașinilor la mâna a doua importate în fiecare an.

Atenție la anunțurile de pe site-urile de vânzări auto!

Cele mai populare site-uri de anunțuri auto din Germania au listate milioane de vehicule, ceea ce face ca gama de mașini scoase la vânzare să fie mai extinsă decât oriunde altundeva în Europa. Cu toate acestea, unele vehicule din aceste anunțuri provin din afara Germaniei.

Datele furnizate de carVertical, companie care relevă istoricul vehiculelor, sugerează că 4,3% dintre mașinile scose la vânzare în Germania s-ar putea să nu fi văzut niciodată drumurile din Berlin, München sau Hamburg și nici autostrăzile emblematice nemțești – aceste mașini au fost rulate exclusiv în și provin din alte țări. Țările de top unde au fost înmatriculate pentru prima dată mașinile second-hand înainte de a fi importate în Germania sunt Italia (16,6%), Franța (12,7%), SUA (10,6%), Belgia (9,1%) și România (5,1%).

Reparații de proastă calitate și kilometraje date peste cap

Astfel, în loc să achiziționeze o mașină care a rulat în Germania, cumpărătorii riscă să se aleagă cu un vehicul care a fost importat dintr-o altă țară. Dacă un vânzător ascunde țara de origine a unei mașini, este posibil ca aceasta să nu fie în cea mai bună stare. Reparațiile de calitate proastă, un kilometraj dat peste cap și daunele ascunse sunt motivele cele mai întâlnite pentru care vânzătorii încearcă să mascheze trecutul unui vehicul și să-l vândă în altă parte. Deoarece țările nu fac prea des schimb între ele de date despre istoricul mașinilor, înșelătoriile care implică tranzacții transfrontaliere pot fi greu de descoperit.

„4,3% dintre mașinile care au fost în trecut înregistrate în Germania au avut unele date înregistrate și în țări străine. Am observat că există cazuri în care oamenii vând în Germania modele de mașini second-hand scumpe, dar înregistrările noastre sugerează că multe dintre ele nu au fost conduse niciodată în această țară. Astfel se creează iluzia cumpărării unei mașini germane bine întreținută, când de fapt mașina a rulat exclusiv în Italia, Franța sau România”, explică Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicații și expert auto carVertical.

De ce se înghesuie moldovenii să cumpere mașini din Germania

Germania are o istorie lungă ca punct de atracție pentru cumpărătorii de mașini din Europa de Est, istorie care datează de când aceste țări erau ocupate de Uniunea Sovietică. La acea vreme, în Uniunea Sovietică erau fabricate doar vehicule modeste, lipsite de calitate, confort și fiabilitate. Drept urmare, toată lumea își dorea mașini importate, iar Germania era un loc de top pentru a le găsi, potrivit analizei citate.

Mai mult, un mit foarte răspândit este că șoferii din Germania cumpără mașini mai noi, mai bine echipate și mai scumpe, respectând în același timp cu strictețe recomandările producătorilor pentru întreținere. În realitate, aceste clișee care nu sunt mereu ancorate în realitate vă pot păcăli să cumpărați mașini la mâna a doua fără a consulta un raport istoric și fără a cere opinia unui mecanic calificat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

19 Apr. 2024, 08:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
19 Apr. 2024, 08:20 // Actual //  Lupu Eduard

După începutul războiului din Ucraina și pierderea unor piețe energetice din Europa, Rusia și-a direcționat exporturile de petrol către alte țări, alimentând astfel mașina de război. Însă preocupările cresc în privința unei potentiale catastrofe ecologice din Marea Baltică, unde flota „fantomă” a Rusiei, compusă din tancuri petroliere vechi de decenii, reprezintă o amenințare iminentă.

Ministrul de externe al Suediei, Tobias Billstrom, a tras un semnal de alarmă, acuzând Moscova că folosește nave nepotrivite și încalcă regulile maritime internaționale. Aproximativ jumătate din petrolul rusesc transportat pe mare traversează Marea Baltică și apele daneze, iar acest lucru se întâmplă deseori sub o proprietate opacă și prin folosirea apelor internaționale pentru a evita controlul, scrie The Guardian.

Billström a solicitat noi reguli și mecanisme de aplicare pentru a preveni riscurile asociate flotei ruse, care ar putea provoca o catastrofă ecologică în regiune. Îngrijorările sunt alimentate de faptul că navele sunt vechi și adesea în stare proastă de navigație, iar consecințele unui accident sau al unei scurgeri de petrol ar fi devastatoare pentru mediul înconjurător.

Îngrijorările privind securitatea și mediu în Marea Baltică au fost discutate de miniștrii de externe din opt grupări nordice-baltice de țări pe insula Gotland acum două săptămâni. Billström a subliniat că toți ar fi afectați de o eventuală problemă majoră cauzată de flota rusă, iar ignorarea acestei probleme ar fi periculoasă.

În timp ce Rusia continuă să își consolideze prezența militară în regiune, inclusiv prin utilizarea acestei flote de petrol, comunitatea internațională se confruntă cu provocări în gestionarea acestei situații delicate. Este esențial ca statele să coopereze și să implementeze măsuri eficiente pentru a preveni o catastrofă ecologică în Marea Baltică, subliniind importanța respectării regulilor și normelor internaționale în domeniul maritim.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău