Tesla a raportat o creștere sub așteptări a livrărilor de mașini în trimestrul III

03 Oct. 2024, 10:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Oct. 2024, 10:00 // Actual //  Ursu Victor

Tesla a raportat miercuri o creştere mai mică decât se aştepta a livrărilor de vehicule din al treilea trimestru, deoarece stimulentele şi ofertele de finanţare nu au reuşit să atragă suficienţi clienţi pentru vehiculele sale electrice, informaţii care au provocat o scădere a acţiunilor companiei cu peste 6%, transmite Reuters.

Acest lucru îl supune pe producătorul de vehicule electrice – care se confruntă deja cu o concurenţă în creştere şi cu încetinirea cererii de vehicule electrice – riscului primei scăderi a livrărilor anuale după ani de creştere rapidă.

Acţiunile  Tesla au crescut în ultimele săptămâni datorită speranţelor investitorilor pentru evenimentul Tesla din 10 octombrie din Los Angeles, unde este aşteptat să-şi dezvăluie robotaxiul, în încercarea de a-şi muta atenţia către tehnologiile autonome alimentate de AI.

Tesla a redus preţurile şi a extins stimulentele, inclusiv oferte de asigurări şi finanţare fără dobândă, în special în China, care reprezintă o treime din vânzările sale. Acest lucru a contribuit la creşterea vânzărilor în China în iulie şi august, potrivit datelor China Passenger Car Association.

Analiştii cred că puterea companiei în China a continuat în septembrie, dar că cererea din SUA şi Europa a fost scăzută.

”Credem că China a arătat o putere relativă în acest trimestru, dar efectul ei a fost contracarat de slăbiciunea din SUA şi Europa”, a declarat Dan Ives, analist la Wedbush Securities, într-o notă.

Tesla a predat 462.890 de vehicule în perioada iulie-septembrie, în creştere cu 6,4% faţă de anul precedent, marcând prima sa creştere trimestrială după două trimestre consecutive de scădere a vânzărilor. Dar aceasta a fost sub cele 469.828 de livrări aşteptate în medie de 12 analişti intervievaţi de LSEG.

În timp ce CEO-ul Elon Musk a spus că se aşteaptă ca compania să mărească livrările în 2024 de la recordul de 1,8 milioane de vehicule pe care le-a livrat anul trecut, cifrele de miercuri fac acest lucru ”extrem de dificil”, a declarat Sandeep Rao, cercetător senior la Leverage Shares, o companie de management al investiţiilor cu active de aproximativ 1 miliard de dolari, inclusiv în Tesla şi alţi producători de vehicule electrice.

Tesla are acum nevoie de un record de livrări record de 516.344 de vehicule în al patrulea trimestru pentru a preveni o scădere a vânzărilor în 2024.

”Doar atât poate face Tesla cu reduceri de preţuri şi stimulente, în timp ce nu oferă vehicule noi pentru clienţi”, a spus Rao, adăugând că rivalii, în special din China, au lansat o serie de modele noi.

Scăderile de preţuri şi stimulentele au strâns, de asemenea, marjele de profit ale companiei – consecinţe despre care investitorii şi analiştii spun că s-ar putea dovedi dăunătoare pe termen lung.

Unii analişti au spus că revenirea la creştere a marcat un semn pozitiv pentru Tesla şi au arătat că unele dintre stimulentele pe care le-a lansat pentru a stimula cererea funcţionează.
”Făcând un pas înapoi, livrările care au revenit la creştere au fost cel mai important lucru care a venit din cifrele de astăzi”, a declarat Matt Britzman, analist senior pentru acţiuni la Hargreaves Lansdown, care deţine acţiuni Tesla.

Compania a livrat 439.975 de vehicule Model 3 şi Model Y şi 22.915 unităţi de alte modele, care includ sedanul Model S, Cybertruck şi SUV premium Model X.

Compania a produs 469.796 de vehicule în perioada iulie-septembrie. Livrările au fost mai mari decât cele ale rivalului BYD, care a livrat 443.426 de vehicule electrice cu baterii în trimestrul al treilea.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală