Tesla a raportat o creștere sub așteptări a livrărilor de mașini în trimestrul III

03 Oct. 2024, 10:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Oct. 2024, 10:00 // Actual //  Ursu Victor

Tesla a raportat miercuri o creştere mai mică decât se aştepta a livrărilor de vehicule din al treilea trimestru, deoarece stimulentele şi ofertele de finanţare nu au reuşit să atragă suficienţi clienţi pentru vehiculele sale electrice, informaţii care au provocat o scădere a acţiunilor companiei cu peste 6%, transmite Reuters.

Acest lucru îl supune pe producătorul de vehicule electrice – care se confruntă deja cu o concurenţă în creştere şi cu încetinirea cererii de vehicule electrice – riscului primei scăderi a livrărilor anuale după ani de creştere rapidă.

Acţiunile  Tesla au crescut în ultimele săptămâni datorită speranţelor investitorilor pentru evenimentul Tesla din 10 octombrie din Los Angeles, unde este aşteptat să-şi dezvăluie robotaxiul, în încercarea de a-şi muta atenţia către tehnologiile autonome alimentate de AI.

Tesla a redus preţurile şi a extins stimulentele, inclusiv oferte de asigurări şi finanţare fără dobândă, în special în China, care reprezintă o treime din vânzările sale. Acest lucru a contribuit la creşterea vânzărilor în China în iulie şi august, potrivit datelor China Passenger Car Association.

Analiştii cred că puterea companiei în China a continuat în septembrie, dar că cererea din SUA şi Europa a fost scăzută.

”Credem că China a arătat o putere relativă în acest trimestru, dar efectul ei a fost contracarat de slăbiciunea din SUA şi Europa”, a declarat Dan Ives, analist la Wedbush Securities, într-o notă.

Tesla a predat 462.890 de vehicule în perioada iulie-septembrie, în creştere cu 6,4% faţă de anul precedent, marcând prima sa creştere trimestrială după două trimestre consecutive de scădere a vânzărilor. Dar aceasta a fost sub cele 469.828 de livrări aşteptate în medie de 12 analişti intervievaţi de LSEG.

În timp ce CEO-ul Elon Musk a spus că se aşteaptă ca compania să mărească livrările în 2024 de la recordul de 1,8 milioane de vehicule pe care le-a livrat anul trecut, cifrele de miercuri fac acest lucru ”extrem de dificil”, a declarat Sandeep Rao, cercetător senior la Leverage Shares, o companie de management al investiţiilor cu active de aproximativ 1 miliard de dolari, inclusiv în Tesla şi alţi producători de vehicule electrice.

Tesla are acum nevoie de un record de livrări record de 516.344 de vehicule în al patrulea trimestru pentru a preveni o scădere a vânzărilor în 2024.

”Doar atât poate face Tesla cu reduceri de preţuri şi stimulente, în timp ce nu oferă vehicule noi pentru clienţi”, a spus Rao, adăugând că rivalii, în special din China, au lansat o serie de modele noi.

Scăderile de preţuri şi stimulentele au strâns, de asemenea, marjele de profit ale companiei – consecinţe despre care investitorii şi analiştii spun că s-ar putea dovedi dăunătoare pe termen lung.

Unii analişti au spus că revenirea la creştere a marcat un semn pozitiv pentru Tesla şi au arătat că unele dintre stimulentele pe care le-a lansat pentru a stimula cererea funcţionează.
”Făcând un pas înapoi, livrările care au revenit la creştere au fost cel mai important lucru care a venit din cifrele de astăzi”, a declarat Matt Britzman, analist senior pentru acţiuni la Hargreaves Lansdown, care deţine acţiuni Tesla.

Compania a livrat 439.975 de vehicule Model 3 şi Model Y şi 22.915 unităţi de alte modele, care includ sedanul Model S, Cybertruck şi SUV premium Model X.

Compania a produs 469.796 de vehicule în perioada iulie-septembrie. Livrările au fost mai mari decât cele ale rivalului BYD, care a livrat 443.426 de vehicule electrice cu baterii în trimestrul al treilea.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

30 Iun. 2025, 14:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
30 Iun. 2025, 14:30 // Actual //  Soroceanu Olga

MITP Awards 2025, competiția emblematică a sectorului tech din Republica Moldova, revine cu o nouă ediție pentru a recunoaște și celebra cele mai valoroase inițiative, produse și servicii digitale dezvoltate local. Organizat de Moldova Innovation Technology Park (MITP), concursul își propune să aducă în prim-plan inovația și să ofere recunoaștere internațională ideilor curajoase care modelează viitorul digital al țării.

După o primă ediție de succes în 2023, lansată sub denumirea de Moldova Innovation Awards, concursul revine în 2025 cu o identitate consolidată și o misiune clară: să transforme talentele și soluțiile tehnologice locale în modele de referință la nivel regional și internațional.

„Știm că undeva, în birourile voastre, se nasc idei îndrăznețe, produse care sfidează normele și soluții capabile să transforme industrii. Companiile din Moldova nu mai sunt doar promisiuni. Acestea livrează deja tehnologii utilizate la scară globală, în cele mai prestigioase piețe și de către giganți ai industriei. MITP Awards este mai mult decât o competiție – este o recunoaștere a acestui parcurs impresionant și o invitație către noua generație de inovatori să iasă din umbră și să urce pe scena care li se cuvine”, afirmă Marina Bzovîi, Administratoarea Moldova Innovation Technology Park.

Toți cei interesați pot aplica pe awards.mitp.md, alegând una sau mai multe dintre cele cinci categorii competiționale:

  • Cel mai bun Produs Inovativ
  • Cel mai bun Serviciu Inovativ
  • Cel mai bun Startup
  • Inițiativa de Impact a Anului
  • Premiul Special al Juriului

Concursul este deschis tuturor companiilor IT, digitale și creative care activează în Republica Moldova – fie rezidenți MITP, fie startup-uri aflate la început de drum sau actori consacrați în industrie.

Competiția se va desfășura în perioada 17 iunie – 5 decembrie și include cinci etape:

Aplicare: 17 iunie – 31 august
Validare: 17 iunie – 10 septembrie
Preselecția juriului: 15 – 30 septembrie
Anunțarea celor 3 finaliști din fiecare categorie pentru Pitch Demo Day: până la 15 octombrie
Gala MITP Awards: 5 decembrie

Evaluarea aplicațiilor validate va fi realizată de un juriu internațional, format din cel puțin 5 experți locali și internaționali, inclusiv reprezentanți ai diasporei – investitori, antreprenori, lideri de business, inovatori sau mentori din ecosistemele tech globale.

Fiecare aplicație va fi analizată în funcție de originalitate, impact, scalabilitate și potențial internațional. În etapa finală, primii 3 finaliști din fiecare categorie vor avea oportunitatea de a-și prezenta ideile în fața juriului în cadrul Pitch Demo Day, urmând ca laureații să fie anunțați și celebrați în cadrul Galei MITP Awards, pe 5 decembrie 2025, care se va desfășura la maib park.

Maib, lider al industriei bancare din Republica Moldova și promotor activ al transformării digitale, susține această ediție în calitate de partener general al competiției.

„La maib, știm cum e să dezvolți soluții digitale care simplifică viața de zi cu zi. De aceea, susținem MITP Awards – o inițiativă care celebrează inovațiile și inovatorii locali care dezvoltă soluții smart și de impact. Investim constant în digitalizare și colaborăm activ cu ecosistemul tech pentru a sprijini dezvoltarea unei economii inovatoare, inteligente și conectate la viitor. Credem că Moldova are potențialul de a deveni un hub regional de inovație, iar noi suntem hotărâți să contribuim la acest proces, nu doar ca instituție financiară, ci ca partener strategic pentru cei care construiesc viitorul”, spune Giorgi Shagidze, Președintele maib.

„MITP Awards este locul în care inovațiile tale pot fi recunoscute, susținute și promovate. Este o rampă de lansare pentru idei ambițioase, o punte spre parteneri strategici și o scenă pentru liderii care transformă Moldova prin tehnologie. Pentru că sunteți parte din viitorul digital al Moldovei, așteptăm de la voi povești de impact, produse curajoase și idei care schimbă lumea. Aplică acum și scrie următorul capitol în povestea tech a Moldovei”, a conchis Marina Bzovîi.

Concursul, organizat în premieră în Republica Moldova în anul 2023, a adus în prim-plan performanțele remarcabile ale industriei digitale locale. La prima ediție, premiul pentru „Cel mai bun Produs Inovativ” a fost câștigat de compania Salt Edge, în timp ce Omnis a fost distinsă pentru „Cel mai bun Serviciu Inovativ”. Fagura a fost recunoscută drept „Inițiativa de Impact a Anului”, iar Bloomcoding a primit titlul de „Rising Startup”. Premiul Special al Juriului a fost acordat companiei Fusion Works. Aceste rezultate au confirmat potențialul remarcabil al industriei digitale din Moldova.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO