TikTok revine în SUA: Trump prelungește termenul limită pentru vânzarea companiei

20 Ian. 2025, 06:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
20 Ian. 2025, 06:05 // Actual //  Ursu Victor

TikTok a anunțat duminică reluarea serviciilor în Statele Unite, după ce președintele ales Donald Trump a promis că va prelungi termenul limită impus pentru vânzarea companiei. Anunțul vine în contextul unei postări pe X (fostul Twitter), în care platforma video a mulțumit președintelui pentru clarificările oferite.

„Îi mulțumim președintelui Trump pentru că a oferit claritatea necesară și asigurarea furnizorilor noștri de servicii că nu se vor confrunta cu penalități furnizând TikTok la peste 170 de milioane de americani și permițând peste 7 milioane de întreprinderi mici să prospere”, a transmis TikTok.

Duminică, Trump a anunțat că luni va emite un ordin executiv pentru a extinde perioada de timp înainte ca interdicțiile prevăzute de lege să intre în vigoare. Acesta a explicat că decizia are scopul de a oferi timp suplimentar pentru finalizarea unei tranzacții care să răspundă preocupărilor legate de securitatea națională.

Conform declarațiilor sale, se analizează posibilitatea creării unei societăți mixte, în care noii proprietari din SUA ar deține 50% din companie, păstrând controlul asupra operațiunilor.

Legea privind interzicerea aplicației TikTok a fost adoptată cu sprijin bipartizan în Congres, vizând companiile de tehnologie precum Apple, Google și Oracle, care găzduiesc sau distribuie aplicația. Măsura, ce urma să intre în vigoare pe 19 ianuarie, a fost justificată de temeri legate de securitatea națională și de potențialul control străin asupra datelor utilizatorilor americani.

Contestațiile juridice ale TikTok nu au reușit să oprească aplicarea legii. Cu toate acestea, noua propunere de societate mixtă ar putea satisface atât cerințele legale ale SUA, cât și condițiile impuse de oficialii chinezi, care preferă ca TikTok să rămână sub controlul parțial al societății-mamă ByteDance.

Trump urmează să depună jurământul luni la prânz, moment în care vor deveni clare detaliile referitoare la structura propusă pentru TikTok. Prelungirea termenului oferă companiei timpul necesar pentru a negocia și a implementa schimbările necesare, evitând închiderea operațiunilor sale în SUA.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII