Tofilat terfelește presupusul „contract” de gaze al lui Şor: E o butaforie scrisă pe genunchi la un colţ de stradă

02 Nov. 2023, 12:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Nov. 2023, 12:00 // Actual //  Lupu Eduard

Expertul în enerrgetică, Sergiu Tofilat, a adus critici aspre ‘contractului’ recent propus de către Şor pentru furnizarea de gaze către Moldova. Într-o declarație, el a desființat acest acord ca fiind o „butaforie”, menită să păcălească opinia publică.

Tofilat a analizat documentul prezentat de către Şor și a subliniat mai multe aspecte ce ridică semne de întrebare în legătură cu validitatea și autenticitatea acestuia. Conform expertului, documentul nu corespunde standardelor unui contract autentic, ci mai degrabă pare a fi o scrisoare de confirmare ce vine ca o anexă la un presupus contract individual.

El a evidențiat că firma intermediară din Germania, implicată în acest acord, a fost fondată de o persoană care, până în 2016, a administrat o afacere de gastronomie, subliniind discrepanțele evidente între experiența anterioară a acestei persoane și activitatea bruscă de furnizare de gaze.

„Cică termenul de plată va fi 2 luni după livrarea gazului. Aşa condiţii există numai la Gazprom. Toţi traderii în toată lumea lucrează cu plata în avans. Achitarea – în genere nu-i indicat în ce valută se vor face plăţile. Încă o dovadă că această hârtie a lui Şor este o butaforie. Gaşca lui Şor spune că va livra gaz „ieftin” doar în Găgăuzia, Taraclia şi Orhei. Pentru ceilalţi se propune preţul de bursă + 5 euro/MWh. Adică ceilalţi cetăţeni sunt de sortul al 2-lea, sau cum? Dacă vreai ca ţara să prospere, o faci pentru toţi oamenii, nu doar pentru ai tăi”, a detailiat Tofilat.

De asemenea, expertul a pus sub semnul întrebării necesitatea a două intermediari (Germania și Turcia) în acest acord propus de Şor și absența unei colaborări directe cu Gazprom, principalul furnizor de gaze rusesc.

Tofilat a subliniat și faptul că firma turcească implicată nu deține licența necesară pentru furnizarea de gaze, având un capital mult sub valoarea necesară pentru a acoperi cantitățile de gaz propuse a fi livrate.

Mai mult, lipsesc informații cruciale din ‘confirmarea’ publicată, precum codul fiscal al părților implicate, adresele, conturile bancare și specificațiile referitoare la calitatea gazului, ceea ce ridică suspiciuni serioase asupra autenticității documentului.

Expertul în energie a criticat și prețul propus pentru gaz, evidențiind discrepanțele semnificative dintre prețul anunțat și prețurile pieței internaționale de referință pentru gaze.

„Chipurile, gazul livrat la hotar cu Moldova va costa 160 euro, din care jumătate (!) sunt cheltuielile de transportare. Să înţelegem că Gazprom (adică Putin) îl vinde lui Şor cu 80 euro? Vreau să văd. Deocamdată Şor livrează doar ştiri, nimic mai mult. Pentru comparaţie, astăzi preţul gazului pe principala bursă europeană TTF era de 500 euro pentru mia de metri cubi”, a punctat Tofilat.

În final, Tofilat a atras atenția asupra condițiilor neobișnuite din ‘contract’, cum ar fi termenul de plată și lipsa clarității în privința valutei de plată, susținând că acest acord pare a fi o încercare de înșelare și de manipulare a situației.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău