Topul mașinilor sofisticate care au cea mai mare probabilitate să fie avariate

03 Ian. 2023, 04:55
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Ian. 2023, 04:55 // Actual //  bani.md

Chiar dacă mașinile moderne vin echipate cu multe sisteme complexe de siguranță, nu garantează siguranţa maximă şi nici că sunt ferite de accidente.

“Proporția automobilelor avariate la nivel mondial este de 52,4% din total, ceea ce înseamnă că statistic vorbind, fiecare a doua mașină produsă suferă avarii la un moment dat.

Ceea ce este și mai interesant este că unele mărci de autovehicule sunt mai predispuse la accidente decât altele”, se arată in cea mai recentă analiză a specialiştilor auto de la carVertical, menit să descopere ce marcă de mașini înregistrează cel mai mare procentaj de unități avariate, plus cât costă în medie repararea acestor daune pe o durată mai lungă de timp, de mai mulţi ani, în funcţie de rapoarte.

Aproape trei sferturi dintre mașinile Tesla au fost implicate într-un accident

Tesla ocupă locul întâi dintre mărcile de mașini cu cele mai multe avarii înregistrate – 74,3% dintre toate rapoartele istorice generate pentru vehiculele Tesla au cuprind înregistrări de daune.

Acestea au fost urmate de vehiculele Hyundai (69,1%) și Subaru (68,7%). Renault (40.8%), Alfa Romeo (40%) și Fiat (39.5%) sunt mărcile cu cele mai puține accidente înregistrate.

Motivul din spatele acestor diferențe imense poate fi des explicat cu ajutorul bunului simț. Renault și Fiat sunt mărci care oferă în principal mașini accesibile ca preț, cu motoare mici care au un consum redus de combustibil și care sunt cel mai des folosite ca mașini de familie sau pentru a face naveta zilnică.

Hyundai oferă mașini ieftine dar ”cool” ceea ce atrage puternic segmentul de șoferi tineri și lipsiți de experiență. Mașinile Subaru sunt în general sigure dar șoferii deseori nu știu cum să manevreze un vehicul cu tracțiune integrală în situații periculoase.

Paradoxul mașinilor Tesla

Vehiculele Tesla, în schimb, deși sunt scumpe și pline de sisteme moderne de siguranță, au o accelerație excepțional de puternică.

”Există un paradox legat de mașinile Tesla care au simultan cele mai avansate sisteme de condus autonom de pe planetă și totuși înregistrează cele mai multe accidente.

Un număr atât de mare de accidente poate fi din cauza faptului că șoferii ori nu sunt încă obișnuiți cu accelerația excepțională a mașinilor Tesla, ori pur și simplu nu mai sunt la fel de atenți la volan.

Nu este un secret faptul că cea mai mare proporție de mașini Tesla lovite provine din SUA.” – a explicat pentru Ziare.com directorul de comunicații carVertical, Matas Buzelis.

Ferrari și Lamborghini au cele mai costisitoare daune

Deloc surprinzător, cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate aparține Ferrari (94.149 de euro) urmată de cea pentru Lamborghini (64.608 de euro), ambele medii fiind de câteva ori mai ridicate decât cele aparținând altor mărci.

Tesla (14,320 de euro), Dodge (9.522 euro) și Porsche (8.588 euro) sunt mărcile de mașini de lux care înregistrează costuri de reparații scăzute.

O valoare medie ridicată când vine vorba despre costul reparațiilor sugerează ori că reparațiile sunt scumpe ori că daunele au fost severe.

În timp ce mărcile de super lux adună zeci de mii de euro în cheltuieli de reparții, valoarea medie pentru BMW este de doar 3.994 euro, pentru Volkswagen de 3.539 euro și pentru Toyota de 3.011 euro.

Media la nivel global, indiferent de marca mașinii, înregistrată în urma acestui studiu este situată la 3.574 euro. Această informație va fi de ajutor atunci când dorim să vedem dacă media daunelor specifice unui anumit model este ridicată sau scăzută.

“Din punct de vedere al costului, accidentele mașinilor din gama super premium sunt la un alt nivel. Până și o zgârietură minoră vine cu o factură de-ți dau lacrimile, așa că nu este de mirare de ce Ferrari si Lamborghini sunt liderii detașați ai acestui top”, a mai detaliat Buzelis.

Porsche deține media cea mai ridicată de daune înregistrate

După cum era de așteptat există o corelație puternică între mașinile care au cel puțin o înregistrare de daune și cele care au în medie cele mai multe evenimente de daune per mașină.

Porsche ocupă prima poziție cu o medie de 1,71 de incidente per mașină, urmat de Tesla (1,58) și Hyundai (1,52).

Peugeot (0.75), Renault (0.73) și Fiat (0.7) au cea mai mică pondere de înregistrări de daune. Aceste companii produc în mare parte mașini accesibile și economice, prin urmare proprietarii lor rareori conduc rapid sau agresiv.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Oct. 2025, 16:16
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Oct. 2025, 16:16 // Actual //  Ursu Victor

Vineri dimineața, în orașele Dubăsari și Grigoriopol a fost oprită furnizarea apei calde, iar în jurul orei 13:00, aceeași măsură a fost aplicată și în Tiraspol, Bender, Râbnița și Sucleia. Totodată, la stațiile PECO din regiunea transnistreană a fost sistată comercializarea gazului lichefiat, care va fi livrat exclusiv serviciilor de urgență și militare, transmite corespondentul IPN din stânga Nistrului.

Ca măsură de compensare, Centrala hidroelectrică de la Dubăsari a crescut producția de energie de la 24 la 36 de megawați. Acest lucru a fost posibil datorită unei deversări suplimentare de apă de la Centrala hidroelectrică de la Novodnistrovsk. La stație funcționează trei generatoare hidroelectrice, iar în următoarele zile nivelul Nistrului sub baraj va crește cu un metru.

Pe 2 octombrie, Tiraspolul a instituit un regim drastic de economisire a gazului, care va dura aproximativ până pe 12-13 octombrie. Potrivit lui Serghei Obolonik, așa-zisul ministru al economiei din regiune, consumatorii casnici, școlile și spitalele nu vor simți schimbări.

„După încheierea acestei perioade, toți consumatorii din Transnistria și necesitățile regiunii vor fi asigurate cu gaz în regim normal. Mă refer atât la consumatorii industriali, cât și la livrările comerciale, precum și la funcționarea sectorului termoenergetic în condițiile stabilite pentru începerea sezonului de încălzire”, susține Obolonik.

Declarațiile actuale diferă considerabil de retorica sa din mijlocul lunii septembrie. Atunci, Obolonik dădea asigurări că „există un grad ridicat de încredere” în stabilitatea livrărilor de gaze, ceea ce excludea repetarea crizei din ianuarie 2025. Mai mult, el susținea că mecanismul de livrare este „bine pus la punct” și că industria va funcționa în regim normal.

„Privim, cu optimismul caracteristic locuitorilor din Transnistria, faptul că livrările de gaze vor continua în același regim ca și acum. Pentru aceasta, va fi necesar un efort considerabil, inclusiv în cooperare cu Federația Rusă, precum și cu furnizorii de gaze – atât cei ungari, cât și cei moldoveni”, declara Obolonik încă pe 12 septembrie.

Contrastul este evident și în modul de informare a populației. În luna iunie, autoritățile au impus restricțiile fără avertisment: în noaptea de 6 iunie a fost sistată vânzarea de metan, iar ulterior a fost oprită și furnizarea apei calde. Oamenii s-au format în cozi, iar autoritățile nu au oferit explicații oficiale până când panica nu a cuprins întreaga regiune. De această dată, însă, autoritățile au anunțat din timp, pentru a „evita zvonurile și tentativele de a speria populația”, după cum a explicat Obolonik.

Situația este agravată și de condițiile meteo: centrul hidrometeorologic regional a emis o avertizare de furtună, cu rafale de vânt de până la 15 metri pe secundă. În ultima săptămână, în regiunea transnistreană s-a înregistrat o răcire accentuată: dacă la sfârșitul lunii septembrie temperaturile diurne atingeau +19 grade, în zilele de 1-2 octombrie acestea au coborât până la +9..+10 grade. Noaptea, temperaturile se mențin între +5 și +9 grade, iar pe alocuri scad până la +2 grade.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII