Următoarea criză majoră din Europa? Şoferii de camion. Cazul Marii Britanii oferă un „scenariu apocaliptic“

01 Oct. 2021, 18:06
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
01 Oct. 2021, 18:06 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Penuria de şoferi de camion nu este doar o problemă britanică. Uniunea Europeană se confruntă cu propria criză de şoferi şi o face de ani buni. Pentru a evita „scenariul apocaliptic“ care se desfăşoară în Marea Britanie, unde guvernul a cerut ajutorul şoferilor din armată pentru a conduce cisterele cu ben­zină, în Franţa premierul a anunţat un nou pachet de finanţare pentru recrutare şi pregătire profesională. Oficialii din domeniu ofereau deja stimulente pentru şoferii noi şi pentru retenţia celor existenţi, scrie Ziarul Financiar.

Problema lipsei de şoferi de camion exista atât în Marea Britanie, cât şi în UE încă înainte de pan­de­mie. În 2019, aproximativ 24% din po­zi­ţiile de şoferi erau neaco­pe­rite în Marea Britanie, procentul ridicându-se la 22% în cazul Poloniei, potrivit da­telor International Road Transport Organisation (IRU), scrie Politico.

În Cehia, 21% erau neacoperite, iar în Spania 20%.

În 2020, între 45.000 şi 60.000 de şoferi de camion lipseau de pe piaţa germană, iar numărul este în creştere. IRU anticipează un deficit de 185.000 de şoferi până în 2027 în Germania. Deficitul pe 2017 din Suedia, Danemarca şi Norvegia este de 5.000, 2.500 şi respectiv 3.000 de şoferi.

Lockdownurile au provocat şi mai mult haos, mulţi şoferi rămânând fără un loc de muncă, industria luptându-se astfel să ocupe poziţiile odată cu redeschiderea economiilor.

Condiţiile extrem de dificile de muncă fac ca sectorul să atragă cu greu muncitori tineri, anunţând astfel probleme foarte mari în momentul când şoferii vor începe să se pensioneze în număr mare. Cu vâsta medie a unui şofer european de camion situată la 44 de ani, acest lucru nu se va întâmpla în viitorul prea îndepărtat.

Franţa încearcă să soluţioneze criza de şoferi de camion prin lansarea unui nou pachet de finanţare, scrie The Local.

În Franţa, şomajul este ridicat, iar premierul spune că soluţia este o pregătire mai bună, acesta anunţând un pachet de 600 milioane de euro pentru ca aproximativ 1,4 milioane de şomeri să poată fi recalificaţi.

Alexis Degouy, director general al sindicatului din transport Union Transport Logistique France, arată că autorităţile din sector ofereau deja stimulente pentru şoferii noi şi pentru retenţia celor existenţi.

Şoferii din Franţa se bucură deja de facilităţi relativ bune, cu o reţea de spaţii de servicii cu parcare gratuită, facilităţi de duş şi restaurant Les Routiers care oferă mese de calitate, dar ieftine, şoferilor.

 

Realitatea Live

27 Ian. 2022, 17:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
27 Ian. 2022, 17:51 // Actual //  Lupu Eduard

Obligaţiunile retailerului local Elefant Online, în valoare de circa 17,5 milioane de lei, vor intra la tranzacţionare pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti începând cu 1 februarie 2022, conform BVB.

Listarea obligaţiunilor sub simbolul bursier ELF26 se realizează în urma derulării unui plasament privat în luna noiembrie 2021, în cadrul căruia au fost emise obligaţiuni corporative, negarantate, nominative, necondiţionate, neconvertibile, denominate în lei către 122 de investitori. Plasamentul privat şi listarea obligaţiunilor au fost intermediate de TradeVille.

Este a doua emisiune de obligaţiuni a Elefant Online listată la BVB. Prima a avut loc în 2018 şi a constat în emisiunea a 76.514 obligaţiuni cu o valoare nominală de 100 lei pe obligaţiune şi o rată a dobânzii fixă de 9% pe an.

Obligaţiunile au fost rambursate integral la termen în data de 27 septembrie 2021.

Elefant a raportat afaceri de 104 milioane de lei în primul semestru din 2021 şi pierderi nete de 3,8 milioane de lei. Spre comparaţie, în prima jumătate din 2020, compania a avut afaceri de 102 milioane de lei şi un profit net de 473.000 de lei, potrivit raportului semestrial al companiei.

Magazinul online este operat de compania Elefant Online SA (fosta Universal Online Promotion SRL), controlată de compania Millennium Gold Resources Limited, înregistrată în Cipru. Firma cipriotă deţine 60,7% din business, iar în spatele ei se află, potrivit datelor ZF, omul de afaceri Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău