Alphabet (Google) a încântat marți piața cu vânzări de 74,6 miliarde de dolari și un profit net de 18,4 miliarde de dolari în al doilea trimestru, rezultate mai bune decât se așteptau analiștii, într-un climat economic care nu este favorabil cheltuielilor de publicitate, potrivit AFP.
Acțiunile sale au crescut cu peste 6% în tranzacțiile electronice de după închiderea Bursei din New York.
Vânzările de spații publicitare pe YouTube și veniturile sale din cloud computing au fost, de asemenea, peste previziunile pieței.
YouTube a încasat 7,7 miliarde de dolari, iar Google Cloud, 8 miliarde de dolari, o creștere de 27%.
Cu un profit operațional de aproape 400 de milioane de dolari, afacerea își confirmă succesul după ce a obținut primul profit în primul trimestru.
În pofida acestor rezultate încurajatoare în ochii investitorilor, compania numărul unu mondial în domeniul publicității digitale se confruntă cu o serie de vânturi potrivnice, de la inflație la dobânzi ridicate și la concurența TikTok.
Toți acești factori cântăresc asupra cheltuielilor advertiserilor pe motorul de căutare și pe YouTube.
„De când YouTube a înregistrat un declin al veniturilor din reclame în trimestrul al treilea din 2022, platforma a avut dificultăți în a-și reveni, în ciuda tacticilor de îmbunătățire a monetizării Shorts”, a comentat analistul de informații, Evelyn Mitchell-Wolf, referindu-se la formatul video scurt copiat după Tiktok.