Victor Bostan, CEO Purcari: Vrem ca în 10-20 de ani să punem Romania şi Moldova în topul ţărilor viticole din lume

18 Nov. 2021, 09:37
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Nov. 2021, 09:37 // Actual //  bani.md

►Viitorul îl privim, ca întotdeauna, cu entuziasm şi speranţă. Sectorul agrobusiness îşi continuă expansiunea, pandemia nu a reuşit să îl oprească, iar rezultatele pozitive se datorează atât potenţialului agricol de care beneficiem (condiţiile pedoclimatice), cât şi, în mare parte, investiţiilor în utilaje de ultimă generaţie, care au contribuit la creşterea productivităţii.

► Şi vom continua investiţiile în dezvoltare şi achiziţii, luăm în calcul astfel şi creşteri prin acţiuni de M&A.

► Cât despre planurile de viitor, ne dorim să fim numărul unu în Europa Centrală şi de Est, şi, de ce nu, în lume. Pentru anii ce vin, ne-am propus să cucerim piaţa din China – o piaţă enormă, care abia se educă şi învaţă despre gastronomie şi vin. Este un proces la început, dar ţinând cont de dimensiunea ei, putem spune că este o piaţă pentru viitor, susține Victor Bostan, citat de Ziarul Financiar.

► Însă, păstrăm focusul şi în Europa, unde dezvoltăm în vest reţeaua de distribuţie pentru vinurile noastre. Şi, evident, nu uităm nicio secundă de piaţa din România, care este din ce în ce mai educată.

► Imens e impactul pe care tehnologia îl poate avea în agrobusiness. Investiţiile sunt necesare ca să ţii pasul cu piaţa, activăm pe o piaţă competitivă şi într-o evoluţie rapidă. Şi avem o promisiune fermă făcută celor care ne cumpără vinurile, cea a calităţii. Aceasta atrage de la sine şi necesitatea investiţiilor în tehnologie şi resursa umană.

► Din 2018 şi până în prezent, am făcut investiţii majore – de peste 22 de milioane de euro – în modernizare, tehnologii, plantaţii. Anual, dezvoltăm fabricile, fluxul de producţie, cumpărăm cea mai nouă aparatură şi investim în creşterea calităţii. Apoi, investim în penetrarea de noi pieţe, sectorul vinicol are din ce în ce mai mare importantă în economia ţării.

► Am observat interesul crescut pentru produsele de tip bio, de aceea acest tip de agricultură este unul dintre segmentele spre care noi privim cu atenţie. Ne propunem să ţinem pasul prin investiţii în dezvoltarea unor sortimente noi de vinuri – produse noi, diferite, acordând o atenţie deosebită soiurilor autohotone. Sunt cele care ne particularizează şi ne asigură aprecierea consumatorilor.

► Scopul nostru este ca, prin toate investiţiile făcute, în 10-20 de ani, să devenim recunoscuţi mondial ca ţară viticolă şi să punem România şi Republica Moldova în topul ţărilor viticole din lume!

Realitatea Live

17 Nov. 2025, 16:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Nov. 2025, 16:03 // Actual //  bani.md

La un an după ce a demonstrat calitatea produselor și a devenit primul producător autohton cu dreptul de a exporta ouă moldovenești în Uniunea Europeană, George Standard face un pas important în extinderea afacerii. Întreprinderea producătoare de carne, ouă și semifabricate, din raionul Edineț, anunță debutul direct pe piața românească.

După mai multe etape de verificări și confirmare a standardelor de calitate impuse de piața europeană, avicola a primit undă verde să vândă ouăle în rețeaua de supermarketuri Auchan din România. Este o victorie pentru producătorul autohton care spune că anume calitatea produselor sale face diferența atât pe piața internă, cât și cea externă.

„Suntem unici prin faptul că alimentăm păsările cu hrană naturală și îmbogățită, în care adăugăm flori de trifoi, mușețel și calendula. Nu utilizăm aditivi sau pigmenți sintetici. Folosim un conținut ridicat de porumb, ceea ce face ca gălbenușul să capete o culoare naturală, intensă, care nu poate fi obținută cu coloranți artificiali. Culoarea, gustul și structura oului nostru sunt complet naturale, ceea ce face ca produsele George Standard să fie diferite față de alte mărci de pe piața românească”, susține fondatorul Gheorghe Bîrlădean.

 

„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele”

Întreprinderea are în producție o gamă diversificată de produse – de la ouă și carne de pui, până la semifabricate din carne, mezeluri, pește și lactate. Producătorul moldovean cucerește deja piața românească cu ouă de calitate, dar țintește în viitor spre piața europeană cu peste 400 de milioane de consumatori.

„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele. Ne dorim să creștem producția și să devenim mai puternici ca producător european. Vom face tot posibilul să nu dezamăgim nici la capitolul calitate, nici la cel de stabilitate. Vrem ca fiecare cumpărător, luând în mână oul nostru, să poată spune: «Acesta este produs în Republica Moldova și este într-adevăr de o calitate înaltă». Exact așa cum se spune despre produsele Made in Japan sau Made in Germany”, afirmă Gheorghe Bîrlădean.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII