►Viitorul îl privim, ca întotdeauna, cu entuziasm şi speranţă. Sectorul agrobusiness îşi continuă expansiunea, pandemia nu a reuşit să îl oprească, iar rezultatele pozitive se datorează atât potenţialului agricol de care beneficiem (condiţiile pedoclimatice), cât şi, în mare parte, investiţiilor în utilaje de ultimă generaţie, care au contribuit la creşterea productivităţii.
► Şi vom continua investiţiile în dezvoltare şi achiziţii, luăm în calcul astfel şi creşteri prin acţiuni de M&A.
► Cât despre planurile de viitor, ne dorim să fim numărul unu în Europa Centrală şi de Est, şi, de ce nu, în lume. Pentru anii ce vin, ne-am propus să cucerim piaţa din China – o piaţă enormă, care abia se educă şi învaţă despre gastronomie şi vin. Este un proces la început, dar ţinând cont de dimensiunea ei, putem spune că este o piaţă pentru viitor, susține Victor Bostan, citat de Ziarul Financiar.
► Însă, păstrăm focusul şi în Europa, unde dezvoltăm în vest reţeaua de distribuţie pentru vinurile noastre. Şi, evident, nu uităm nicio secundă de piaţa din România, care este din ce în ce mai educată.
► Imens e impactul pe care tehnologia îl poate avea în agrobusiness. Investiţiile sunt necesare ca să ţii pasul cu piaţa, activăm pe o piaţă competitivă şi într-o evoluţie rapidă. Şi avem o promisiune fermă făcută celor care ne cumpără vinurile, cea a calităţii. Aceasta atrage de la sine şi necesitatea investiţiilor în tehnologie şi resursa umană.
► Din 2018 şi până în prezent, am făcut investiţii majore – de peste 22 de milioane de euro – în modernizare, tehnologii, plantaţii. Anual, dezvoltăm fabricile, fluxul de producţie, cumpărăm cea mai nouă aparatură şi investim în creşterea calităţii. Apoi, investim în penetrarea de noi pieţe, sectorul vinicol are din ce în ce mai mare importantă în economia ţării.
► Am observat interesul crescut pentru produsele de tip bio, de aceea acest tip de agricultură este unul dintre segmentele spre care noi privim cu atenţie. Ne propunem să ţinem pasul prin investiţii în dezvoltarea unor sortimente noi de vinuri – produse noi, diferite, acordând o atenţie deosebită soiurilor autohotone. Sunt cele care ne particularizează şi ne asigură aprecierea consumatorilor.
► Scopul nostru este ca, prin toate investiţiile făcute, în 10-20 de ani, să devenim recunoscuţi mondial ca ţară viticolă şi să punem România şi Republica Moldova în topul ţărilor viticole din lume!