Visul electric moare rapid: Unul dintre cei mai mari producători de baterii pentru maşini electrice a intrat în criză

07 Iul. 2024, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Iul. 2024, 10:51 // Actual //  Lupu Eduard

Un important producător sud-coreean de baterii pentru vehicule electrice s-a declarat în criză, în timp ce clienţii săi se luptă cu vânzările dezamăgitoare de vehicule electrice în Europa şi SUA.

SK On, al patrulea mare producător mondial de baterii pentru vehicule electrice, după giganţii chinezi CATL şi BYD şi rivalul sud-coreean LG Energy Solution, a înregistrat pierderi timp de 10 trimestre consecutive de când a fost desprins de societatea-mamă în 2021. Datoria sa netă a crescut de peste cinci ori, de la 2,9 miliarde de woni (2,1 miliarde de dolari) la 15,6 miliarde de woni în aceeaşi perioadă, deoarece vânzările de vehicule electrice occidentale au fost mult sub aşteptările sale.

Având în vedere că pierderile se acumulează, directorul executiv Lee Seok-hee a anunţat lunea trecută o serie de măsuri de reducere a costurilor şi de practici de lucru, descriindu-le ca fiind o stare de „gestionare de urgenţă”.

„Suntem cu spatele la zid”, a scris Lee într-o scrisoare către angajaţi. „Ar trebui să fim cu toţii uniţi”.

Soluţii mai radicale sunt discutate şi în cadrul conglomeratului sud-coreean SK Group. O opţiune luată în considerare, potrivit unei persoane familiarizate cu gândirea conglomeratului, este ca societatea mamă a SK On, SK Innovation, să fuzioneze cu SK E&S, filiala energetică foarte profitabilă a grupului, specializată în producţia de gaze naturale lichide. Potenţiala fuziune urmează să fie discutată la nivelul consiliului de administraţie în această lună.

În ultimii ani, SK On a făcut o serie de investiţii agresive în SUA şi Europa, mizând pe o creştere prognozată a cererii de vehicule electrice. Cu toate acestea, a anunţat de atunci concedieri prelungite pentru lucrătorii de la fabrica sa din statul american Georgia şi a amânat lansarea unei a doua fabrici în Kentucky, o întreprindere comună cu principalul său client american Ford.

Producătorii chinezi CATL şi BYD domină industria mondială a bateriilor, cu o cotă de piaţă combinată de 53,2 %, potrivit companiei de consultanţă SNE Research, cu sediul în Coreea de Sud. Producţia şi vânzările lor sunt încă concentrate pe piaţa internă, unde adoptarea vehiculelor electrice a fost mult mai mare decât în ţările occidentale.

Având în vedere că Washingtonul şi Bruxellesul încearcă să prevină o avalanşă de baterii importate din China, producătorii sud-coreeni LG, SK şi Samsung SDI – împreună cu producătorul japonez Panasonic – au primit oportunitatea de a profita de creşterea viitoare pe pieţele occidentale.

În SUA, producătorii de baterii din afara Chinei, inclusiv SK On, au beneficiat de subvenţii de miliarde de dolari în cadrul Legii privind reducerea inflaţiei a preşedintelui Joe Biden.

Cu toate acestea, Tim Bush, analist de baterii la UBS, cu sediul la Seul, a declarat că producătorii sud-coreeni de baterii au fost „dezamăgiţi” de producătorii auto americani, care, în opinia sa, nu au reuşit să producă vehicule electrice suficient de atractive pentru consumatorii de pe piaţa de masă pentru a-şi îndeplini propriile previziuni de vânzări optimiste.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

21 Iul. 2024, 17:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Iul. 2024, 17:13 // Actual //  Lupu Eduard

Administraţia Naţională (AN) Apele Române a anunţat vineri că România a solicitat majorarea debitului de apă eliberată din barajul Stânca-Costeşti, de la 38 mc/s la circa 60 mc/s, pentru o perioadă de 7 zile.

”În urma solicitării părţii române, grupul operativ tehnic de la acumularea Stânca-Costeşti a aprobat şi executat majorarea debitului evacuat din acumulare, de la 38 mc/s la circa 60 mc/s pentru o perioadă de 7 zile. Partea română şi cea din Republica Moldova vor monitoriza situaţia debitelor afluente (care intră în acumulare) în vederea pregătirii manevrelor ulterioare,” a transmis ANM Apele Române, potrivit news.ro.

Instituţia a precizat că reparaţia conductei prizei de rezervă de la barajul Stânca-Costeşti a fost finalizată, asigurând astfel resursele de apă necesare atât pentru alimentarea cu apă a judeţului Botoşani, cât şi pentru irigaţiile deservite de această sursă.

Din cauza secetei severe, mai multe zone din România se confruntă cu probleme în furnizarea apei, în peste 290 de localităţi fiind impuse restricţii. Majorarea debitului de apă evacuată din barajul Stânca-Costeşti este o măsură esenţială pentru a face faţă acestei situaţii critice şi pentru a asigura necesarul de apă pentru populaţie şi agricultură.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău