10 LEII// Tudor Rotaru, Rifero: Investiții inițiale Verificări de la ANSA, Profit, Cifră de Afaceri și Export în SUA

04 Oct. 2023, 13:04
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
04 Oct. 2023, 13:04 // Interviu //  MD Bani

De mai bine de 10 ani compania Rifero bucură consumatorii cu fructele uscate în ciocolată. Produsele au cucerit atât piața Republica Moldova cât și de peste hotare și au ajuns chiar și în Statele Unite ale Americii. Despre istoria afacerii, profit, provocări și produsele Rifero ne-a povestit Tudor Rotaru, directorul comercial al companiei în cadrul emisiunii 10 LEI.

Primele rețete au fost create în sânul familiei și eu erau apreciate de cei apropiați. Și acum, toată familia este implică în creșterea afacerii.

Gustul și procesul de producție manual este ceea ce diferențiază compania Rifero de concurenți, recunoaște Tudor Rotaru. De asemenea, dulciurile sunt produse fără utilizarea conservanților. Mai puțini cunosc, dar și ciocolate este produsă după rețetă proprie.

Până la lansarea Rifero, familia a avut și încercări de business! Astfel, locația fabricii nu este întâmplătoare. De asemenea, datorită acestui fapt nu au fost necesare investiții inițiale.

„Inițial am avut zero investiții deoarece am crescut mai mult organic, fără investiții din afară, fără credite. Pur și simplu banii care se acumulau din vânzări erau, bănuți cu bănuți, reinvestiți, ceea ce ne-a permis să crește cifra de afaceri mult peste nivelul care era inițial”, a menționat directorul comercial al Rifero.

Întrucât este o afacere în domeniul producerii și verificările de calitate sunt frecvente. Dar aceste controale sunt considerate chiar benefice de către producători, întrucât astfel se asigură de calitatea înaltă și inofensivitatea produselor.

Primul export a avut loc în anul 2015. De atunci produsele au ajuns pe rafturile magazinelor din România, Italia, Germania. De asemenea, a fost o tentativă de a exporta în SUA și Marea Britanie.

Compania crește și continuă să se extindă. Chiar în prima jumătate a anului 2023, compania a înregistrat o creștere cifrei de afaceri cu 64%.

„Noi permanent ne extindem, cu diverse produse, extindem capacitatea. Chiar și anul acesta, în prima jumătate de an este o cifră de +64% ceea ce indică o valoare destul de mare pentru vârsta noastră, puțin mai mult de 10 ani. Planul de viitor este la fel extinderea exportului ceea ce va aduce mai multe beneficii pentru țară”, a adăugat Tudor Rotaru.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII