Lucrările de construcție a variantei de ocolire a orașului Vulcănești, parte a drumului național M3 Chișinău–Comrat–Giurgiulești, al doilea cel mai lung drum din Republica Moldova, au ajuns la un grad de execuție fizică de 77%, anunță Administrația Națională a Drumurilor.
AND susține că după 22 de luni, proiectul avansează într-un ritm susținut. Ultima porțiune a drumului – o secțiune cu 3 benzi pe o lungime de 1,2 km – este în proces de stabilizare cu ciment, urmând aplicarea tuturor straturilor rutiere proiectate.
Pe traseul cuprins între km 0+000 și km 8+580 sunt prevăzute lucrări complexe de infrastructură: un podeț, sisteme de drenaj pe ambele părți ale drumului, protecții pentru taluzurile excavate și reconstrucția zonelor anterior împădurite.
În luna iunie, pe șantier s-au desfășurat lucrări variate, printre care: testarea sistemului de protecție cu geogrid 3D, lucrări de hidroînsămânțare, profilarea taluzurilor, construcția acostamentelor, montarea balustradelor și a rosturilor de dilatație la podul de la km 2+965.
Stratul de legătură din beton asfaltic a fost aplicat pe 86% din traseu, iar stratul de uzură este finalizat pe 70%, ceea ce reflectă un progres clar și constant al lucrărilor.
Proiectul, în valoare de 21,2 milioane de euro, este finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și urmează a fi finalizat până în februarie 2026. Lucrările sunt executate de compania ucraineană LLC Automagistral Pivden, aceeași firmă care a reabilitat anterior un segment de 31 km al aceluiași drum, lucrare care a durat 4,5 ani și a costat 24 milioane de euro.
Finalizarea centurii rutiere va însemna o schimbare pentru cei peste 12.000 de locuitori ai orașului Vulcănești, care vor fi eliberați de traficul greu și de zgomotul constant. În același timp, șoferii vor beneficia de un drum modern, sigur și mai rapid spre frontiera cu România.