5 accesorii esențiale pentru călătoriile de business

01 Dec. 2021, 16:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
01 Dec. 2021, 16:30 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Ce trebuie să conțină bagajul pentru o călătorie business? Este important să iei cu tine lucruri esențiale, de care ai cu adevărat nevoie. Printre cele mai importante se regăsește ținuta și accesoriile pentru business, fără de ele călătoria ar putea eșua. Iată care sunt cele 5 accesorii esențiale pentru o călătorie de afaceri.

Ceas de mână

Ceasul de mână este un accesoriu definitoriu pentru ținuta de business. Poți alege un model cu o curea din piele și mecanism automatic, ce se întoarce prin mișcarea mâinii. Ceasul denotă stil, de aceea ai nevoie de un model de la un brand premium, dedicat.

Smartphone

Telefonul smart este un accesoriu pe care îl afișezi poate cel mai mult. În egală măsură este cel mai util accesoriu de business pentru că, pe lângă faptul că te ține în contact cu partenerii, îndeplinește și rolul de agendă de lucru, îți oferă acces la mail-uri în timp util și te ajută să ajungi ușor unde ai nevoie prin aplicații specifice.

Stilou

Stiloul, un accesoriu rafinat, este esențial pentru imaginea ta. Renunță la ideea de a avea un pix pentru semnarea contractelor sau pentru notițe. Alege un stilou rafinat care transmite rafinament și profesionalism. Poți alege un model de la un brand premium sau poți opta pentru o piesă personalizată. Un stilou va arăta că ești atent la detalii fine și că, pentru tine, imaginea contează, iar în egală măsură va transmite profesionalism și seriozitate. Optează pentru culori neutre precum negru, bej sau gri.

Suportul pentru cărți de vizită

Suportul cu cărți de vizită este un alt accesoriu esențial în călătoriile de business. Acesta poate fi din piele neagră sau din metal argintiu sau negru mat, pentru un plus de stil. Chiar dacă toate contactele se transferă electronic, stilul clasic, cu cărți de vizită inspiră mai multă încredere și profesionalism.

Geantă business

Pentru a da dovadă de încredere și profesionalism în cadrul întâlnirilor cu partenerii de afaceri ai nevoie de o geantă business. În ea poți păstra laptopul și acte importante și accesorii precum stiloul, suportul pentru cărți de vizită, smartphone-ul.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII