Companiile globale din sectorul de lux se pregătesc să investească masiv în acest an în Statele Unite, având în vedere prognozele privind slăbiciunea continuă a pieței din China. Într-un context marcat de criza economică din China și de scăderea apetitului consumatorilor chinezi pentru produse de lux, gigantii precum LVMH și Kering își îndreaptă atenția spre cumpărătorii americani, care beneficiază de o creștere economică susținută, în special datorită pieței bursiere și criptomonedelor. De asemenea, este așteptat ca posibilele tarife impuse de Donald Trump să întărească dolarul, ceea ce ar putea spori puterea de cumpărare a americanilor pentru bunuri de lux europene, scrie Reuters.
În decembrie 2024, cheltuielile cu cardurile de credit pentru mărcile de lux din SUA au înregistrat o creștere de 1% față de anul anterior, semn al unei reveniri, după o perioadă de stagnare. Aceasta este prima creștere în mai mult de doi ani, sprijinită de vânzările mai bune de articole din piele și îmbrăcăminte.
La nivel global, piața bunurilor de lux, evaluată la 363 miliarde de euro, se confruntă cu rate de creștere scăzute, în contextul crizei imobiliare din China și a economiei lente. Vânzările de îmbrăcăminte și genți de designer au scăzut, iar cumpărătorii europeni, afectați de creșterea costurilor de trai, au redus achizițiile de produse de lux.
Companii precum LVMH și Kering speră ca piața americană să compenseze declinul pieței chineze, unde, în ultimele luni, grupul LVMH a pierdut peste 30 de miliarde de euro din capitalizarea sa de piață. În același timp, Richemont, grupul care deține brandul Cartier, a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 10% în al treilea trimestru fiscal, în ciuda cererii scăzute din China.
Prognozele sugerează o scădere a vânzărilor pentru LVMH în ultimele luni ale anului 2024, în special în divizia de modă și produse din piele, dar un rezultat pozitiv pentru Hermès, care se preconizează că va înregistra o creștere de 10%.
În 2025, sectorul global al bunurilor de lux ar putea crește cu aproximativ 4%, cu o expansiune de 7% a vânzărilor către consumatorii americani, în timp ce cererea din China ar putea scădea cu 1%.
„După perioadele dificile pentru industria de lux, apar câștigători și pierzători semnificativi. Nu toată lumea va câștiga,” a declarat Caroline Reyl, director la Pictet Asset Management.