Șefa Comisiei Europene a început turneul pentru anunțarea planurilor de redresare și reziliență

16 Iun. 2021, 18:10
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Iun. 2021, 18:10 // Actual //  MD Bani

Ursula von der Leyen și-a început turneul european în țările care au ok-ul Comisiei pentru PNRR. Startul se dă în Spania și Portugalia. Turneul care o va purta în mai multe capitale europene are ca scop anunțarea aprobării planurilor de investiții și de reforme menite să ajute la depășirea crizei economice generate de pandemie, scrie Aleph News.

Într-o foarte mare măsură ele vor finanța prin PNRR acele părți ale economiei pentru care ficare țară aduce valoare adăugată la nivelul UE. Astfel, Germania dorește să digitalizeze întreaga producție, investind peste 1 miliard de euro în proiecte. Franța va pune accent pe dezvoltarea sectorului hi-tech. Planurile Franței și Germaniei prezintă chiar și timeline-ul implementării proiectelor. Planurile lor, dar și al Poloniei, au un lucru în comun: dezvoltă masiv acele domenii pe care respectivele țări le consideră ca fiind motoare de dezvoltare și anume: Franța pune accent pe resursa umană, Germania pe automatizări, iar Polonia pe agricultură. Danemarca vedem că a inclus o subcomponentă dedicată digitalizării IMM-urilor.

Portugalia pune accent pe acest lucru. Investițiile sale în aceasta componentă se ridică la 1.36 miliarde de euro. Franța vrea să creeze un cadru pentru acces mai facil la contracte publice și pregătește scutiri de taxe și impozite. Investițiile în fonduri regionale sunt de aproximativ 250 milioane de euro. Danemarca are pe agenda sa un program de subvenții pentru digitalizarea sectorului. Și Spania i se alătură în acest sens. Aceasta alocă 16 miliarde de euro pentru digitalizarea IMM-urilor dar și către recuperarea turismului.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, s-a lăudat cu certificatul verde electronic și a spus că e nerăbdătoare să vadă cum va funcționa acesta de-a lungul călătoriilor sale în Europa.

Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene: „Plănuiesc acum să-mi încep turul prin 27 de state membre pentru Next Generation EU, planul nostru de recuperare și reziliență. Și sunt foarte curioasă să testez și să văd cum va funcționa acest certificat.”

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII