Facebook va acorda 1 miliard de dolari vedetelor din rețelele de socializare folosind aplicațiile sale. Se va întâmpla în următorul an și jumătate, aceasta fiind cea mai recentă salvare într-un război în creștere între Facebook și rivalii săi pentru a câștiga influencerii.
Compania va distribui fondurile către influenceri prin venituri publicitare partajate și bonusuri pentru timpul petrecut pe Facebook și Instagram și, în unele cazuri, Facebook va oferi finanțare inițială unor creatori care doresc să își stabilească prezența pe aceste site-uri.
„Vrem să construim cele mai bune platforme pentru ca milioane de creatori să-și câștige existența”, a scris CEO-ul Mark Zuckerberg într-o postare pe Facebook. „Investiția în creatori nu este nouă pentru noi, dar sunt încântat să extind această activitate în timp.”
Companiile de social media se concentrează recent asupra influencerilor care ajută la atragerea a milioane de utilizatori zilnici. Facebook a anunțat o serie de inițiative, inclusiv capacitatea de a solicita bani de la fani și instrumente pentru a vinde mărfuri de marcă. Dar Facebook este doar un alergător într-o cursă aglomerată. TikTok, Snap, Twitter și YouTube lucrează la proiecte similare pentru a oferi influencerilor căi mai bune de a face bani.
Multe dintre platforme intenționează să ia o parte din câștigurile generate de influenceri, deși, probabil, nu pentru mulți ani.
În viitorul imediat, acest nou flux de venituri ar fi probabil neimportant pentru giganți precum Facebook, care a adus venituri de 86 de miliarde de dolari anul trecut. Dar este important ca Facebook și ceilalți să mențină acești influenceri pe platformele lor, unde conținutul lor atrage utilizatorii. Și fără ca acei utilizatori să se conecteze, Facebook nu poate vinde reclamele care reprezintă sângele companiei.