Automatizarea – viitorul restaurantelor. Acestea vor fi mai SCUMPE și pline de roboți

12 Aug. 2021, 11:08
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
12 Aug. 2021, 11:08 // Bani și Afaceri //  MD Bani

La ce vă gândiți atunci când vă imaginați restaurantele viitorului? Lux, chelneri roboți sau altceva? Se pare că pandemia de coronavirus v-a schimba total această industrie. Mai mai puțini chelneri și mai mulți roboți, mâncare mai scumpă și un decalaj imens între restaurantele de lux și cele modeste, așa vor arăta restaurantele viitorului.

Automatizarea restaurantelor este în creștere și aduce beneficii tangibile atât pentru proprietari, personal și clienți, scrie Business Insider.

De exemplu, Flippy este un robot de gătit care lucrează la un castel alb din Indiana. Mașina funcționează 23 de ore pe zi își face treaba cu un risc minim de vărsări și accidentări la locul de muncă și îi ajută ceilalți lucrători să fie mai productivi.

McDonald’s testează în prezent software-ul AI pentru comenzi drive-through. Dave & Buster își extinde sistemul de comandă fără contact. Și Cracker Barrel permite acum clienților să plătească mesele cu o aplicație. Starbucks lansează un sistem automatizat de comandă a inventarului la 1.500 de magazine, a anunțat într-un apel recent de venituri.

„Aproape fiecare american vrea să evite slujbele de fast-food”, a declarat Stephen Klein, CEO al companiei de robotică Hyphen, pentru Insider.

Compania a lansat recent automatizarea care poate face 350 de mese într-o singură oră, înlocuind o întreagă echipă de personal makeline. Sistemul are grijă de munca amețitoare, care a fost mult timp retrogradată lucrătorilor cu salariu minim și le permite oamenilor să își desfășoare o muncă mai profitabilă, a spus Klein pentru Insider.

Roboții pot fi programați pentru a face fiecare masă sau băutură exact așa cum este planificat. Această eficiență economisește bani pentru proprietari, stres pentru lucrători și supărare pentru clienți, a spus Klein.

„Singurul lucru pe care baristii și bucătarii îl au în comun este că vor totul perfect”, a spus el. „Vor ca rețeta să fie urmată rând cu rând până la gram … indiferent dacă este vorba de un espresso sau de orice masă”.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII