Automatizarea – viitorul restaurantelor. Acestea vor fi mai SCUMPE și pline de roboți

12 Aug. 2021, 11:08
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
12 Aug. 2021, 11:08 // Bani și Afaceri //  MD Bani

La ce vă gândiți atunci când vă imaginați restaurantele viitorului? Lux, chelneri roboți sau altceva? Se pare că pandemia de coronavirus v-a schimba total această industrie. Mai mai puțini chelneri și mai mulți roboți, mâncare mai scumpă și un decalaj imens între restaurantele de lux și cele modeste, așa vor arăta restaurantele viitorului.

Automatizarea restaurantelor este în creștere și aduce beneficii tangibile atât pentru proprietari, personal și clienți, scrie Business Insider.

De exemplu, Flippy este un robot de gătit care lucrează la un castel alb din Indiana. Mașina funcționează 23 de ore pe zi își face treaba cu un risc minim de vărsări și accidentări la locul de muncă și îi ajută ceilalți lucrători să fie mai productivi.

McDonald’s testează în prezent software-ul AI pentru comenzi drive-through. Dave & Buster își extinde sistemul de comandă fără contact. Și Cracker Barrel permite acum clienților să plătească mesele cu o aplicație. Starbucks lansează un sistem automatizat de comandă a inventarului la 1.500 de magazine, a anunțat într-un apel recent de venituri.

„Aproape fiecare american vrea să evite slujbele de fast-food”, a declarat Stephen Klein, CEO al companiei de robotică Hyphen, pentru Insider.

Compania a lansat recent automatizarea care poate face 350 de mese într-o singură oră, înlocuind o întreagă echipă de personal makeline. Sistemul are grijă de munca amețitoare, care a fost mult timp retrogradată lucrătorilor cu salariu minim și le permite oamenilor să își desfășoare o muncă mai profitabilă, a spus Klein pentru Insider.

Roboții pot fi programați pentru a face fiecare masă sau băutură exact așa cum este planificat. Această eficiență economisește bani pentru proprietari, stres pentru lucrători și supărare pentru clienți, a spus Klein.

„Singurul lucru pe care baristii și bucătarii îl au în comun este că vor totul perfect”, a spus el. „Vor ca rețeta să fie urmată rând cu rând până la gram … indiferent dacă este vorba de un espresso sau de orice masă”.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău