DE la CEC la Parlament! Sergiu Gurduza îl va consilia pe actualul Președinte al Parlamentului, Igor Grosu

13 Aug. 2021, 11:58
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
13 Aug. 2021, 11:58 // Actual //  MD Bani

Sergiu Gurduza, care a fost desemnat membru al Comisiei Electorale Centrale din partea Parlamentului în iunie 2016, și-a încheiat mandatul în cadrul instituției, scrie Realitatea.md.

Astfel, mai nou, Sergiu Gurduza îl va consilia pe președintele Parlamentului Republicii Moldova, Igor Grosu.

De asemenea, consilieră pe comunicare va fi Aurica Jardan. Aceasta a absolvit Facultatea de Jurnalismul și Științele Comunicării la Universitatea de Stat din Moldova, în 2008. Pe parcursul anilor, Aurica Jardan a activat la postul de televiziune PRO TV Chișinău, cât și în calitate de consultant în comunicare pentru Guvernul Republicii Moldova (Guvernul Filat și Leancă).

Șefa cabinetului va fi Tatiana Batin.

Cine este Sergiu Gurduza

Din septembrie 2012 – prezent – director executiv, AO „Centrul de Consultanță Legislativă”;

Octombrie 2015 – noiembrie 2015 – secretar și membru al Comisiei guvernamentale pentru selectarea candidaților la funcția de judecător la Curtea Constituțională din partea Guvernului;

Decembrie 2015 – prezent – stagiere în avocatură, Biroul Asociat de Avocați  „Facultatea de Drept”;

Octombrie 2015 – februarie 2016 – membru al Colegiului Centrului Național Anticorupție din partea Guvernului;

Septembrie 2015 – noiembrie 2015 – membru al grupului de lucru pentru reformarea și resetarea sistemului anticorupție, creat prin Dispoziția Președintelui Parlamentului;

Septembrie 2015 – noiembrie 2015 – consilier principal de stat al Prim-ministrului, din domeniul justiției, legislației și combaterii corupției;

Martie 2015 – august 2015 – viceministru al justiției;

Octombrie – noiembrie 2014 – reprezentant cu drept de vot consultativ la Comisia Electorală Centrală;

Iunie 2014 – februarie 2015 – stagiere în avocatură, Biroul Asociat de Avocați  „Facultatea de Drept”;

Aprilie 2013 – mai 2014 – consultant superior, Direcția contencios, Direcția generală Agent Guvernamental, Ministerul justiției;

Ianuarie 2013 – mai 2014 – secretar al Comisiei guvernamentale pentru selectarea reprezentanților intereselor statului în instanțele judecătorești străine și în instituțiile de arbitraj internaționale;

Februarie 2012 – mai 2014 – secretar al Comisiei guvernamentale pentru identificarea persoanelor civile şi colaboratorilor organelor de drept care au avut de suferit în urma evenimentelor din 7 aprilie 2009 şi recuperarea prejudiciului cauzat acestora;

Mai 2011 – aprilie 2013 – șef interimar, Secția relații cu Parlamentul și Curtea Constituțională, Ministerul Justiției;

Decembrie 2009 – aprilie 2011 – specialist principal, Secția relații cu Parlamentul și Curtea Constituțională, Ministerul Justiției.

Educație și formare:

Ianuarie, 2012 – cursuri de perfecționare profesională în organele de drept și universitățile de drept din Vilnius, Lituania;

2008 – 2010 – studii de masterat, Universitatea de Stat din Moldova, specializarea Drept civil, calificare: magistru în drept;

2004 – 2008 – Facultatea de drept, Universitatea de Stat din Moldova, specializarea Drept internațional, calificare: licențiat în drept.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău