Post vacant anunțat de BNM: Director al departamentului raportări și statistică

16 Aug. 2021, 11:58
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
16 Aug. 2021, 11:58 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Banca Națională a Moldovei este în căutare de un specialist pentru funcția vacantă de Director al departamentului raportări și statistică. Anunțul de angajare a fost plasat pe pagina web a instituției și poate fi accesat AICI. Termenul limită pentru depunerea dosarului de înregistrare la concurs este data de 3 septembrie 2021.

Persoana selectată va gestiona Departamentul raportări și statistică, care are scopul general de a asigura derularea continuă a procesului de colectare și prelucrare a datelor raportate de către entitățile raportoare către BNM, precum și producerea și diseminarea datelor statistice monetare, financiare, ale conturilor internaționale.

Scopul general al postului:

  • Organizarea și gestiunea activității Departamentului pentru realizarea scopului general al Departamentului și obiectivelor de bază ale acestuia prin determinarea și controlul sarcinilor curente, precum și înaintarea propunerilor de dezvoltare strategică a ariilor de responsabilitate directă și a activităților care au tangență cu domeniul de activitate al Departamentului.

Cerințe minime obligatorii:

  1. Studii superioare în domeniul economic, financiar sau statistic, cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare;
  2. Experienţă de minim 5 ani în domeniul financiar-bancar sau statistic;
  3. Experiență în poziții manageriale de minim 5 ani;
  4. Cunoştinţe privind:
    – legislația în vigoare a Republicii Moldova și actele normative aferente cadrului de reglementare a procesului de raportare către BNM și aferente statisticii oficiale;
    – modalitatea de funcționare a unui sistem informațional de raportare bazat pe standardul XBRL;
    – normele metodologice referitoare la Conturile internaționale ale Republicii Moldova;
    – norme metodologice de compilare a sintezei monetare;
    – conturile internaționale ale Republicii Moldova;
    – cerințele și criteriile de diseminare a datelor statistice;
    – procesul de elaborare a actelor normative;
    – tendințele de dezvoltare a domeniului de analiză a datelor ca bază pentru luarea deciziilor.
  5. Competențe digitale avansate;
  6. Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române și engleze la nivel avansat;
  7. Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, planificare și organizare, capacitatea de a lua decizii, managementul performanței, viziune, gândire strategică, leadership, flexibilitate și disponibilitate la schimbare.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

  • Studii postuniversitare;
  • Experiență în implementarea sistemelor informaționale de raportare sau a standardelor metodologice internaționale în domeniul statisticii;
  • Cunoștințe generale despre funcționarea Sistemului Informațional de Raportare către BNM;
  • Cunoștințe generale ale Standardelor Internaționale de Raportare Financiară și ale cerințelor de raportare prudențială ale băncilor către BNM.

Principalele atribuții:

  1. Organizează și conduce activitatea Departamentului;
  2. Asigură gestiunea cadrului normativ și normelor metodologice aferente scopului general al Departamentului;
  3. Asigură funcționarea continuă a aplicațiilor informatice utilizate în procesul de activitate al Departamentului, inclusiv prin colaborarea cu furnizorii de soluții pentru suportul și mentenanța parametrilor funcționali la nivelul adecvat de performanță;
  4. Asigură comunicarea și conlucrarea cu unitățile raportoare și utilizatorii de rapoarte și date statistice;
  5. Asigură colaborarea în domeniul statisticii cu organizațiile financiare internaționale și alte instituții naționale și internaționale;
  6. Asigură gestiunea personalului din subordine, dezvoltarea profesională continuă și performanța activității acestuia.

Recomandăm să consultați bibliografia înainte de a fi invitat la concurs:

Bibliografie recomandată:

  1. Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
  2. Legea nr.93/2017 cu privire la statistica oficială;
  3. Manualul “Balanţa de plăţi şi poziţia investiţională internaţională”, ediţia a VI-a (2009)” (MBP6) al Fondului Monetar Internațional (FMI);
  4. Manualul „Statistica datoriei externe: ghid pentru compilatori şi utilizatori” (SDE 2013) al FMI;
  5. Manualul privind statistica monetară și financiară (MFSM a.2000)
  6. Manualul și ghidul de compilare a datelor pentru statistica monetară și financiară (MGFSM a.2016)
  7. Standardul Special de Diseminare a Datelor al FMI;
  8. Instrucțiunea privind modul de prezentare a rapoartelor în formă electronică la Banca Națională a Moldovei, aprobată prin HCE al BNM nr.245/2019;
  9. Instrucțiunea privind modul de întocmire și prezentare de către bănci a rapoartelor FINREP la nivel individual, aprobată prin HCE al BNM nr. 42/2018.

Termen-limită:

  • 3 septembrie 2021.

În vederea aplicării pentru participarea la concurs, se va completa formularul CV-ului online sau se va depune CV-ul la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul Strategie, Organizare și Resurse Umane, cu specificarea postului pentru care se aplică.

Pentru persoanele cu studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.) obținute în țara și instituțiile de învățămînt respective.

Vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs;

Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.


Mai multe detalii despre locurile de muncă vacante, disponibile în cadrul Băncii Naționale a Moldovei, puteți afla accesând pagina   Posturi Vacante, pe site-ul BNM. În momentul publicării articolului, sunt publicate 15 locuri de muncă disponibile.



Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).

Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.

Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII