Un nou serviciu guvernamental de livrare. Ce presupune MDelivery

25 Aug. 2021, 18:16
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
25 Aug. 2021, 18:16 // Actual //  MD Bani

Veste bună pentru cetățenii Republicii Moldova! Aceștia vor putea primi la locul de reședință acte și alte documente solicitate de la instituțiile de stat, prin intermediul unui nou serviciu guvernamental de livrare – MDelivery, care va fi dezvoltat în baza Conceptului aprobat de Guvern astăzi, 25 august 2021.

O decizie în acest sens a fost luată în cadrul ședinței executivului de astăzi, 25 august.

Mai mult, viceprim-ministrul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu, a menționat că proiectul are drept scop oferirea autorităților, instituțiilor publice și prestatorilor de servicii publice, o soluție tehnică eficientă, fiabilă și modernă, care urmează a fi utilizată în calitate de mecanism unic de livrare fizică a rezultatelor prestării serviciilor publice către beneficiari.

Platforma informațională MDelivery va fi dezvoltată prin conexiunea celor trei subiecți: prestatorul serviciului public, în calitate de expeditor, beneficiarul serviciului public, în calitate de destinatar al livrării, și furnizorul de servicii poștale. Această platformă va diminua costurile pentru toate cele trei părți implicate și va eficientiza procesul de livrare a rezultatului serviciului public spre beneficiar.

Prim-ministrul Natalia Gavrilița a solicitat instituțiilor responsabile să asigure dezvoltarea acestui serviciu cât de curând posibil, pentru a oferi cetățenilor Republicii Moldova, inclusiv celor din diaspora, posibilitatea de a recepționa rezultatele serviciilor publice (acte, certificate etc.) la locul de aflare a acestora, prin intermediul noului serviciului guvernamental de livrare.

„Acest Concept este important în special pentru cetățenii din diaspora, care vor putea beneficia de livrarea serviciilor publice fără a se deplasa la distanțe mari, pentru a se prezenta la ambasade”, a adăugat Natalia Gavrilița.

Dezvoltarea și menținerea funcționalității serviciului guvernamental de livrare (MDelivery), pentru primul an de implementare (anul 2021), se va realiza din mijloacele Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”.

Potrivit autorităților, costurile anuale pentru administrarea serviciului MDelivery se estimează la circa 400 mii lei și vor fi acoperite din contul bugetului de stat, prin finanțarea centralizată a Instituției publice „Agenția de Guvernare Electronică” pentru anul 2022.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău