Un parfum Chanel N°5 este vândut la fiecare 30 de secunde. Cum reușește compania să facă față unei cereri atât de mari

30 Aug. 2021, 15:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
30 Aug. 2021, 15:05 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Casa de modă „Chanel” a cumpărat 10 hectare noi de iasomie în sudul Franței pentru a-și asigura producția Chanel N°5 pentru următorii ani. Soluția este una de precauție față de câmpurile cu flori care dispar din cauza schimbărilor climatice și a numărului mare de orășeni care aleg să se mute la țară. Urban scrie că cei 100 de mii de metri pătrați de câmpuri de iasomie se adaugă altor 200 de mii pe care brandul le are în portofoliu. Florile sunt adunat în parteneriat cu o familie locală din apropierea orașului Grasee sub forma unui ritual desfășurat la finalul verii, scrie Realitatea.md.

Regiunea de lângă Pegomas a devenit un centru al producției de parfumuri florale încă din secolul al XVII-lea, când tabacarii locali au avut nevoie de miresme pentru produsele lor din piele, încercând să scape de mirosul animalier mult prea pronunțat. Olivier Polge care este parfumierul-șef al produselor Chanel din 2013, când a preluat funcția de la tatăl său, a declarat pentru presa internațională că a făcut „această mișcare, pentru că au fost vremuri în care a fost o adevărată amenințare, iar producția de iasomie începuse să se mute în alte țări”.

Despre efectul pandemiei asupra meseriei de parfumier, Olivier Polge a povestit că a fost o provocare mare, deoarece virusul lasă efecte pe termen lung, iar o mare parte din cei care au fost infectați cu Covid-19 și-au pierdut simțul mirosului. Pentru un parfumier, simțul mirosului este „obiectul muncii”.

„Cu siguranță, a fost un an foarte straniu. Chiar dacă eu sunt un nas, am încercat la fel ca toată lumea să nu mă îmbolnăvesc”.

O sticluță a parfumului Chanel N°5 este vândută la fiecare 30 de secunde

Chanel N°5 a fost primul parfum lansat de Gabrielle „Coco” Chanel în 1921. Coco Chanel a fost prima imagine a parfumului, apărând în reclama publicată de Harper’s Bazaar.

Esența a fost creată de faimosul parfumier francez Ernest Beaux care i-a arătat lui Coco Chanel șase mostre. Se spune că cea aleasă a fost cea cu numărul cinci, de aici și denumirea parfumului. Simbolul parfumului este femeia emancipată, elegantă și modernă.

Recent, Chanel a lansat un nou parfum – „Paris Édimbourg” – inspirat din relația dintre Coco Chanel și Bendor – Ducele de Westminster.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău