Casa de modă „Chanel” a cumpărat 10 hectare noi de iasomie în sudul Franței pentru a-și asigura producția Chanel N°5 pentru următorii ani. Soluția este una de precauție față de câmpurile cu flori care dispar din cauza schimbărilor climatice și a numărului mare de orășeni care aleg să se mute la țară. Urban scrie că cei 100 de mii de metri pătrați de câmpuri de iasomie se adaugă altor 200 de mii pe care brandul le are în portofoliu. Florile sunt adunat în parteneriat cu o familie locală din apropierea orașului Grasee sub forma unui ritual desfășurat la finalul verii, scrie Realitatea.md.
Regiunea de lângă Pegomas a devenit un centru al producției de parfumuri florale încă din secolul al XVII-lea, când tabacarii locali au avut nevoie de miresme pentru produsele lor din piele, încercând să scape de mirosul animalier mult prea pronunțat. Olivier Polge care este parfumierul-șef al produselor Chanel din 2013, când a preluat funcția de la tatăl său, a declarat pentru presa internațională că a făcut „această mișcare, pentru că au fost vremuri în care a fost o adevărată amenințare, iar producția de iasomie începuse să se mute în alte țări”.
Despre efectul pandemiei asupra meseriei de parfumier, Olivier Polge a povestit că a fost o provocare mare, deoarece virusul lasă efecte pe termen lung, iar o mare parte din cei care au fost infectați cu Covid-19 și-au pierdut simțul mirosului. Pentru un parfumier, simțul mirosului este „obiectul muncii”.
„Cu siguranță, a fost un an foarte straniu. Chiar dacă eu sunt un nas, am încercat la fel ca toată lumea să nu mă îmbolnăvesc”.
O sticluță a parfumului Chanel N°5 este vândută la fiecare 30 de secunde
Chanel N°5 a fost primul parfum lansat de Gabrielle „Coco” Chanel în 1921. Coco Chanel a fost prima imagine a parfumului, apărând în reclama publicată de Harper’s Bazaar.
Esența a fost creată de faimosul parfumier francez Ernest Beaux care i-a arătat lui Coco Chanel șase mostre. Se spune că cea aleasă a fost cea cu numărul cinci, de aici și denumirea parfumului. Simbolul parfumului este femeia emancipată, elegantă și modernă.
Recent, Chanel a lansat un nou parfum – „Paris Édimbourg” – inspirat din relația dintre Coco Chanel și Bendor – Ducele de Westminster.