Toate serviciile publice se vor regăsi într-un singur registru de stat. Cât va costa administrarea anuală a Registrului

08 Sept. 2021, 16:19
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
08 Sept. 2021, 16:19 // Slider //  MD Bani

Serviciile publice prestate de autoritățile din Republica Moldova vor fi înregistrate într-un sistem informațional, care va fi administrat în mod transparent și cu maximă comoditate pentru beneficiari – cetățeni și mediul de afaceri. În acest sens, cabinetul de miniștri a aprobat astăzi hotărârea privind instituirea Sistemului informațional „Registrul de stat al serviciilor publice”.

Potrivit lui Iurie Țurcanu, viceprim-ministru pentru digitalizare, Registrul de stat al serviciilor publice va include toate serviciile publice prestate de autoritățile administrației publice centrale de specialitate, cu posibilitatea includerii și a serviciilor publice prestate de către autoritățile administrației publice locale. De asemenea, noul sistem va permite eficientizarea și îmbunătățirea procesului de prestare a serviciilor publice, precum și constituirea unei baze informaționale pentru dezvoltarea Portalului guvernamental unic al serviciilor publice.

Documentul aprobat de Guvern conține Conceptul și Regulamentul Registrului care descriu principalele aspecte funcționale, organizatorice și tehnologice, aplicate la dezvoltarea și implementarea soluției tehnice, precum și Metodologia cu privire la elaborarea Regulamentului privind organizarea și prestarea serviciului public.

Prin instituirea Sistemului informațional „Registrul de stat al serviciilor publice” se urmărește și realizarea angajamentelor internaționale ale Republicii Moldova, asumate prin tratatele internaționale semnate în vederea realizării proiectului  de modernizare a serviciilor publice.

Pentru primul an de creare a Registrului de stat al serviciilor publice vor fi alocate mijloace din Proiectul „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, implementat de Agenția de Guvernare Electronică cu suportul Grupului Banca Mondială, costul fiind estimat la aproximativ 1,8 milioane de lei. Costurile anuale pentru administrarea Registrului sunt estimate la circa 300 mii lei, care vor fi alocați din bugetul de stat prin finanțarea centralizată a Agenției de Guvernare Electronică.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:39 // Actual //  Ursu Victor

De la mijlocul lunii decembrie 2024 va fi lansată cursa feroviară Chișinău – Lviv. Anunțul a fost făcut de Alexandr Pertsovskyi, președintele consiliului de administrație al companiei „Ukrzalizniția”, potrivit publicației de specialitate CTS, citată de „European Pravda”.

Conform declarațiilor lui Pertsovskyi, din 15 decembrie „Ukrzalizniția” va inaugura legătura feroviară Lviv – Chișinău.

„Trenul Kiev – Chișinău funcționează deja cu succes. Acum, includem în această conexiune și Lvivul, răspunzând unei cereri populare”, a declarat Pertsovskyi.

Noua rută va funcționa cu un vagon conectat. Acesta va pleca din Lviv la ora 15:00 și va fi atașat la alt tren, cu sosire la Chișinău la ora 11:30.

Potrivit lui Pertsovskyi, orarul este unul convenabil pentru pasagerii care doresc să folosească aeroportul local din Lviv, recunoscut pentru numeroasele zboruri către destinații populare din sud, precum Turcia.

„Acum, Lviv va avea o conexiune directă cu Chișinăul”, a subliniat el.

Noile rute anunțate pentru 2025 vor fi lansate începând cu 15 decembrie 2024. Biletele vor fi puse în vânzare cu 20 de zile înainte de data plecării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală