(FOTO) Top țări din Europa în care să te muți în 2021. În listă se regăsește și cea mai fericită țară din lume

08 Sept. 2021, 21:23
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
08 Sept. 2021, 21:23 // Au Bani //  MD Bani

După o lungă perioadă de incertitudine în privința călătoriilor, multe persoane amână visul de a se muta în străinătate și a începe o nouă viață. În timp ce țări precum Spania, Franța și Portugalia sunt de mult destinația preferată, alte țări europene încep să atragă interesul oamenilor. Iată un top al țărilor europene în care să te muți în 2021, potrivit Euronews.

Islanda

Vulcani, ghețari și gheizere – nu numai că Islanda este un loc fascinant pentru a trăi geografic, dar se clasează în unul dintre orașele cu cea mai bună calitate a vieții.

Capitala Reykjavik este vibrantă și plină de cultură. Există o mulțime de baruri și restaurante pentru cei care preferă viața de noapte, dar și peste 60 de muzee, spații de expoziție și galerii pentru pasionații de cultură. Pe parcursul anului au loc și foarte multe festivaluri de muzică și de film.

Nu este un secret că Islanda poate fi scumpă, iar costul mediu de viață pentru o singură persoană este cu siguranță mai mare decât în alte orașe europene. Dar salariile sunt și mai generoase. Cei care lucrează în capitală câștigă, în medie, cu peste 1.000 de euro mai mult în fiecare lună decât cei din Madrid sau Roma.

Costurile de întreținere de bază sunt unele dintre cele mai ieftine din Europa deoarece aproape toată energia electrică provine de la hidrocentrale.

Finlanda

Cine nu și-ar dori să trăiască în cea mai fericită țară din lume? Finlanda a rămas pe locul 1 drept în Raportul Mondial Gallup timp de patru ani consecutivi. Principalii factori luați în calcul au fost PIB-ul pe cap de locuitor, sprijin social, speranța de viață, libertate, generozitate și corupție.

Țara se mândrește cu școli de top, asistență medicală universală și a fost numită cea mai sigură țară din lume în Raportul Forumului Economic Mondial din 2017.

Capitala Helsinki este un loc fantastic pentru a experimenta minunile Finlandei. Este un oraș modern, cu legături excelente de transport către restul țării, precum și cu restul Europei și nu numai.

Estonia

Tallin, capitala Estoniei, se mândrește cu Patrimoniul Mondial UNESCO și este unul dintre cele mai bine conservate orașe din Europa. Deși are un aer medieval, este de fapt un centru tehnologic înfloritor și extrem de avansat digital, ocupând locul trei pentru titlul de orașul cu cele mai multe start-up-uri din Europa.

Mai mult, costul vieții este într-adevăr accesibil. Potrivit Expatistan, Tallinn este mai ieftin de locuit în mai mult de 63% din orașele din lume. Costul mediu pentru închirierea unui apartament este de 400 euro, iar transportul public este gratuit.

Polonia

Polonia este o țără cu istorie bogată, arhitectură uimitoare și economie în creștere rapidă. Frumosul oraș port Gdansk devine o destinație din ce în ce mai populară pentru străini. Clădiri mărețe, muzee și magazinele de chihlimbar sunt atracția orașului. Aici veți găsi o mulțime de restaurante cu fructe de mare, precum și baruri și cafenele pitorești.

Asemănător cu Tallinn, piața locurilor de muncă din Gdansk se află într-un moment interesant, cu numeroase start-up-uri care se extind, totuși salariile nu sunt la fel de mari ca în alte orașe europene. Dar costul general al vieții este mai ieftin față de multe alte orașe din Europa de Vest.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală