Glasul roților de tren tocite de șmecheri sună tot mai răgușit

14 Sept. 2021, 13:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Sept. 2021, 13:48 // Actual //  bani.md

Întreprinderea de stat Calea Ferată a fost delapidată continuu și ajuns cu datorii de 800 de mil. de lei, iar angajații s-au trezit cu restanțe la salarii pentru luni întregi. În plus, întreprinderea a fost lovită și de criza pandemică, care a redus transporturile de mărfuri, iar cursele de pasageri internaționale au fost anulate.

Ultimele date statistice relevă că în ianuarie-iulie 2021, cu mijloacele de transport feroviar, care dețin 15,4% în structura mărfurilor transportate, au fost transportate 1,4 milioane tone de mărfuri, sau cu 17,4% mai puțin faţă de ianuarie-iulie 2020, arată datele Biroului Național de Statistică.

Directorul CFM, Oleg Tofilat susține că în următorii trei ani sunt necesare investiții în infrastructura CFM, dar și că vor fi majorate salariile pentru angajați. ”Dacă în prezent salariul mediu este de 4000 de lei, atunci în anul 2023 vom dubla remunerarea”.

Calea Ferată din Moldova riscă să falimenteze fără intervenția Guvernului. Am tras acest semnal de alarmă de ani de zile. Cu părere de rău, Calea Ferată continuă calea spre faliment și doar intervenția urgentă a Guvernului și a Parlamentului privind capitalizarea întreprinderii și declararea CFM drept un obiectiv strategic poate salva situația”, a declarat fostul deputat, Alexadnru Slusari.

CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.

În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:39 // Actual //  Ursu Victor

De la mijlocul lunii decembrie 2024 va fi lansată cursa feroviară Chișinău – Lviv. Anunțul a fost făcut de Alexandr Pertsovskyi, președintele consiliului de administrație al companiei „Ukrzalizniția”, potrivit publicației de specialitate CTS, citată de „European Pravda”.

Conform declarațiilor lui Pertsovskyi, din 15 decembrie „Ukrzalizniția” va inaugura legătura feroviară Lviv – Chișinău.

„Trenul Kiev – Chișinău funcționează deja cu succes. Acum, includem în această conexiune și Lvivul, răspunzând unei cereri populare”, a declarat Pertsovskyi.

Noua rută va funcționa cu un vagon conectat. Acesta va pleca din Lviv la ora 15:00 și va fi atașat la alt tren, cu sosire la Chișinău la ora 11:30.

Potrivit lui Pertsovskyi, orarul este unul convenabil pentru pasagerii care doresc să folosească aeroportul local din Lviv, recunoscut pentru numeroasele zboruri către destinații populare din sud, precum Turcia.

„Acum, Lviv va avea o conexiune directă cu Chișinăul”, a subliniat el.

Noile rute anunțate pentru 2025 vor fi lansate începând cu 15 decembrie 2024. Biletele vor fi puse în vânzare cu 20 de zile înainte de data plecării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală