O româncă a construit o afacere de milioane. Acum şi îşi vinde produsele în toată lumea

20 Sept. 2021, 22:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
20 Sept. 2021, 22:15 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Monica Olariu este consultant certificat în babywearing, absolventă a cursurilor School of Babywearing din Marea Britanie şi Die Trageschule din Germania. Pe vremea când studia la Londra, a aflat că nu există marsupii ajustabile pentru purtat bebeluşii, ceea ce le făcea viaţa complicată atât lor, cât şi părinţilor. Întoarsă acasă, la Cluj, a luat iniţiativa şi a gândit ea însăşi un concept de marsupiu care să se plieze perfect pe caracteristicile copiilor şi aşa a început să se scrie povestea Isara.

„Afacerea este deţinută de mine, sunt asociat unic. Backgroundul meu este de finanţist, am terminat şi un master în administrarea afacerilor, însă şcoala care m-a ajutat cel mai mult şi care a fost 90% practică a fost School for StartUps, o şcoală din Marea Britanie, care a funcţionat doar doi ani în România şi în cadrul căreia am avut şansa să primesc o bursă”, povesteşte Monica Olariu.

Până a fonda compania Isara, Monica a activat zece ani în cadrul Băncii Transilvania. Acolo a ocupat mai multe poziţii şi a avansat treptat, însă funcţia care a ajutat-o cel mai mult în dezvoltarea multor calităţi necesare în actualul business a fost cea de relationship manager pentru clienţii corporate, scrie Mediafax.

Fiind în acea funcție, ea era responsabilă de toate nevoile clienţilor corporate în relaţia cu banca. Nu ştia pe atunci, dar mai târziu, avea să interacţioneze cu propriii clienţi şi cu solicitările lor.

„Ideea de a crea un marsupiu ajustabil, care să fie folosit pe o perioadă cât mai lungă de timp şi care să «crească» împreună cu copilul, mi-a venit în timp ce luam parte la cursurile şcolii de babywearing de la Londra. Fiindu-ne prezentate marsupiile existente pe piaţă la acel moment, am observat şi am întrebat de ce nu există marsupii ajustabile.”

Marsupiile cu catarame erau, pe atunci, toate fixe, cu un panou predefinit, astfel încât bebeluşii foarte mici se „scufundau” cu totul în ele, iar celor mai mari le era deja mic. Astfel, Monica Olariu a revenit la Cluj hotărâtă să creeze chiar ea acel marsupiu potrivit atât pentru copiii foarte mici, nou-născuţi, cât şi pentru cei mai mari, chiar până la cinci ani.

„Perioada de început a fost extrem de grea. Am realizat o mulţime de prototipuri pe care le-am tot îmbunătăţit treptat, am tot testat prototipurile cu tipologii şi constituţii diferite de părinţi şi copii şi, după aproximativ un an şi jumătate, am reuşit să finalizez primul marsupiu. Apoi au urmat bătăile de cap cu producţia.”

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău