Spînu descâlcește ghemul dintre ANRE și Consiliul Concurenței. Soluția care pune capăt ping-pong-ului

05 Oct. 2021, 10:26
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
05 Oct. 2021, 10:26 // Actual //  bani.md

În următoarele zile PAS urmează să vină cu inițiativa de fuzionare a ANRE cu Consiliul Concurenței și asta din motiv că cele două instituții își pasează responsabilitățile uneia alteia.

”Pas va veni cu inițiativa ca cele două instituții să fuzioneze ca să nu mai arate cu degetul unul la altul. La una din ședințele Consiliului Suprem de Securitate ANRE spunea că de monopol trebuie să se ocupe Consiliul Concurenței și invers”, a explicat în cadrul emisiunii ”În Profunzime”, ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu.

Ministrul a spus că se va veni cu anumite modificări și se va merge după modelul estonian. Va fi un departament care se ocupă de reglementarea prețurilor și altul care verifică  – Consiliul Concurenței.

Referindu-se la modul cum sunt reglementate prețurile la produsele petroliere, ministrul e de părere că în Republica Moldova sunt prea multe benzinării. ”Statistic suntem la coada clasamentului la câte mașini sunt alimentate cu carburant de o benzinărie. Acest lucru înseamnă că atunci când ai multe benzinării costul de întreținere a lor este mult prea mare. Una este ca o benzinărie să alimenteze 800 de mașini pe lună și alta e când o benzinărie alimentează 4000 de mașini. Asta e unul din motive care influențează prețul carburanților. Sunt costuri de întreținere spații, chirii, salarii, care sunt incluse în prețul carburanților.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală