Angajații maib, pe podiumul Chișinău International Marathon

22 Oct. 2021, 12:37
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
22 Oct. 2021, 12:37 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

În dimineața zilei de duminică, 17 octombrie, atunci când chiar și soarele abia desprindea pleoapele, echipa maib, în număr de 100 de membri Activi la Superlativ, era deja aranjată mândră la linia de start a cursei Chisinau International Marathon.

După mai multe antrenamente profesioniste cu antrenorul băncii, dar și individuale, angajații au pornit la pas ritmic să parcurgă distanțe de 5, 10, 21 și 42 de kilometri în centrul capitalei. Cei mai mulți superlativi au parcurs distanța de 10 km, pentru cursa de 5 km s-au aliniat la start 37 de angajați ai băncii, 17 pasionați de sport au alergat distanța de 21 km, iar 3 cei mai curajoși dintre superlativi și-au testat rezistența la cursa de 42 km.

La linia de finiș au fost întâmpinați de voluntarii maratonului, care le-au înmânat medaliile meritate, dar și de colegii care i-au felicitat pentru rezultatele frumoase, ambiția și puterea de care au dat dovadă. Doi dintre membrii echipei s-au clasat pe locuri fruntașe:

  • Constanța Bontea, locul I, distanța 42 km, categoria de vârstă 25-29 ani;
  • Victoria Ceban, locul III, distanța 10 km, categoria de vârstă 30-34 ani.

Constanța Bontea, specialist planificare și analiză, membră a comunității maib Activ la Superlativ:

„Alerg relativ de scurt timp, am început să alerg în timpul studenției pentru a medita în liniște, așa că nu pot sa mă atribui oamenilor care aleargă pentru trofee. Eu alerg pentru că îmi place să mă simt bine. Am alergat anul trecut distanța de 42 km singură și știam ca este o provocare deloc ușoară, dar mi-am dorit, totuși, să simt emoțiile unui maraton în competiție, unde la sfârșit primești și o medalie, pe care, de fapt, o primesc toți participanții (încă un lucru care îmi place în competițiile de alergare). M-a impresionat profund cum am fost susținută de oamenii pe care îi credeam aparent străini, pe care nu îi cunoșteam deloc, dar care perfect înțelegeau prin ce trec în acele momente”.

Victoria Ceban, manager IMM, membră a comunității maib Activ la Superlativ:

„Maratonul din acest an a fost despre încercarea de a mă depăși, de a cuprinde ceva mai mult decât pot, motivată fiind de energia intensă și entuziasmul mulțimii. Desigur, odată cu fiecare antrenament individual sau de grup simți cum crește rezistența mușchilor, dar eu niciodată nu eram axată pe a fixa recorduri într-un anumit interval de timp sau la o anumită viteză, alergam din plăcere și în ritmul plămânilor.                             

Trăim într-o perioadă în care expresia „live healthy” e primordială, de aceea cred că e obligatoriu practicarea sportului minim o dată pe zi, iar când pare a fi greu, să ne aducem aminte de expresia care îi motivează pe sportivi în viață – Go hard or go home”.

Pentru echipa maib, participarea la evenimentele sportive din țară și de peste hotare a devenit o tradiție. Comunitatea Activ la Superlativ a împlinit recent 2 ani de la fondare, perioadă în care membrii acesteia au participat la competițiile organizate în cadrul proiectelor „Run Pink Moldova”, „700 de minuni”, „Run for Children”, „Foc la ghete pe biciclete” etc.

Despre maib

Maib promovează spiritul sportiv și valorile olimpice din Republica Moldova, contribuie la popularizarea sportului și a modului activ și sănătos de viață, sprijinind mai multe proiecte și activități din acest domeniu. De peste 20 de ani maib este partener al Comitetului Naţional Olimpic şi Sportiv (CNOS), alături de care premiază anual olimpicii care demonstrează performanțe la diverse competiţii pe arena naţională şi internaţională. Prin prisma comunităților interne formate din angajați ai băncii (de fotbal, tenis, volei, de alergători „maib Activ la Superlativ”), banca își propune să inspire societatea să adopte un mod sănătos de viață și activ la superlativ, dar și este aleasă ca angajator de top, conform studiilor recente.

P.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII