Aceste maşini nu puteau fi cumpărate de oamenii simpli, doar angajații KGB aveau acces la ele, și erau făcute să arate cu modelele obișnuite, de serie. Toate lucrurile speciale erau mascate, chiar şi panoul de comunicaţii speciale.
Puteai să-ţi dai seama doar după felul în care această mașină accelera. Motorul V8 de sub capotă era unul de pe Chaika, de 5.5 litri, care dezvolta 195 CP. Cutia era tot una automată, în 3 trepte, dar cu levier de cutie manuală de decor, potrivit ziare.com ziare.com.
În Rusia a fost scoasă de curând una din ultimele maşini de acest fel produse vreodată. E fabricată în 1990 şi se spune că în total au fost produse doar 245 exemplare V8 a acestui model de Volga.
Exemplarul e într-o stare nu tocmai perfectă, însă are avantajul de a fi într-o formă originală, nerestaurată şi autentică. Totul s-a păstrat aşa cum a fost pe ea, când maşina chiar a fost în mâinile forţelor de ordine. Chiar şi panoul de comenzi pentru agenţii secreţi există la interior.
Maşina are şi elementele speciale, ce o disting: o metodă secretă de a deschide portbagajul, un rezervor mărit, frâne mai mari cu pedală mai mare, a doua bateria, montată în portbagaj, două oglinzi la interior şi chiar o staţie de legătură directă cu operatorul de la KGB de atunci, relatează Piața Auto.
Cel care va cumpăra maşina va avea nevoie s-o supună unul proces minuţios de restaurare şi doar aşa îi va reda luciul şi gloria pe care ar merita-o această maşină atât de rară. Dar şi în forma în care este, această Volga e scoasă la vânzare la un preţ exorbitant, de 36,600 euro!