Un mecanic de tren din Japonia și-a dat în judecată angajatorul! Cere despăgubiri de aproape 20.000 dolari. DE CE?

17 Nov. 2021, 10:28
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
17 Nov. 2021, 10:28 // Actual //  MD Bani

Un mecanic de tren japonez și-a dat în judecată angajatorul după ce a fost amendat cu 56 de yeni (2,12 lei) pentru că a provocat o scurtă întârziere sistemului național de căi ferate recunoscut pentru punctualitate, informează BBC.

Operatorul feroviar JR West l-a amendat pe angajat pentru că a provocat o întârziere a operațiunilor de 1 minut, întrucât a confundat trenul pe care trebuia să-l preia. Compania a susținut că angajatul nu a lucrat în intervalul de întârziere și că a aplicat principiul “fără muncă, fără plată”.

Acum, mecanicul cere 2,2 milioane de yeni (19.407 dolari) drept daune morale pentru stresul prin care a trecut.

Potrivit site-ului japonez de știri Soranews24, mecanicul urma să conducă un tren fără pasageri către stația Okayama, în iunie 2020, însă a mers la peronul greșit. Când a realizat greșeala, s-a grăbit să ajungă la peronul corect, însă transferul mecanicilor fusese deja întârziat cu două minute, conducând la o întârziere de 1 minut la plecarea trenului, plus o întârziere de 1 minut la menținerea trenului în depou.

JR West l-a amendat inițial pe bărbat cu 85 de yeni (3,21 lei), însă a redus amenda la 56 de yeni (2,12 lei) după ce angajatul a atacat decizia. Cu toate acestea, mecanicul a refuzat să accepte amenda și a susținut că întârzierea nu a provocat întârzieri și pasagerilor întrucât trenul circula gol în momentul incidentului. Operatorul a explicat că a aplicat același principiu aplicat angajaților care întârzie sau lipsesc nemotivat – “fără muncă, fără plată”.

Mecanicul s-a adresat acum Tribunalului Districtual din Okayama și cere daune morale.

Sistemul feroviar japonez este faimos pentru punctualitate. În 2017, o companie feroviară și-a cerut scuze pasagerilor după ce un tren de-al său a plecat din stație cu 20 de secunde mai devreme. Totodată, dacă un tren pleacă cu o întârziere mai mare de cinci minute, pasagerii primesc un certificat prin care să-și justifice întârzierea la locul de muncă.

Realitatea Live

06 Mai 2024, 09:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
06 Mai 2024, 09:13 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Înainte de a intra în afaceri cu arme, înainte de a începe să cumpere producători de puşti de asalt, înainte de a se extinde în vânzarea de lunete şi amortizoare de sunet, înainte de a reuni 18 dintre cele mai letale companii ale Americii într-un singur conglomerat, înainte de a finanţa o bază militară privată, înainte de masacru, înainte de revolta investitorilor, înainte de rechemările şi defectele de produs şi de publicitatea proastă şi de procese – înainte ca toate acestea să se poată întâmpla – Stephen Feinberg, un investitor miliardar, a trebuit să-şi perfecţioneze tehnica de tragere, scrie New York Magazine.

Aşa că într-un weekend de la sfârşitul anului 2005 a lăsat în urmă birourile din Manhattan ale Cerberus Capital, firma de capi­tal privat pe care a fondat-o, şi reşedinţa cu mai multe etaje din Upper East Side, în renovarea căreia a băgat 15 milioane de dolari, şi a călătorit până la Moyock, Carolina de Nord, la poligoanele de antrenament tactic ale Blackwater, un notoriu antreprenor militar privat, pentru un weekend de instruire cu arme de foc cu rază lungă de acţiune. Feinberg, blond, tuns scurt, cu început de chelie şi cu o mustaţă deasă, dar fără barbă, vorbea încet, cu răbdare, cu un accent blând de New York.

Prietenii spun că s-a antrenat la facul­tate, la Princeton, cu Corpul de Pregătire a Ofiţerilor de Rezervă (ROTC), defilând la exerciţii militare şi trăgând la ţintă cu o puşcă de serviciu standard şi că a urmat chiar şi şcoala de sărituri cu paraşuta. El a părăsit ROTC înainte de absolvire şi a obţinut un loc de muncă pe Wall Street, tranzacţionând valori mobiliare pentru Drexel Burnham Lambert, pionierul obligaţiunilor junk, pe care de obicei nu le vrea nimeni. Zece ani mai târziu, îşi conducea propria firmă. Zece ani după aceea, era un colos pe Wall Street. Acum este un gigant de talie mondială. Feinberg a vrut să revină la vechea pasiune.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău